Lagardère obejmuje masterfranczyzę Costa Coffee w Polsce i na Łotwie

Udostępnij artykuł

Operator przejmuje kontrolę nad ponad 131 kawiarniami Costa Coffee w Polsce i 11 na Łotwie w ramach masterfranczyzy. Tym samym rozszerza wieloletnią współpracę z należącą do The Coca-Cola Company brytyjską siecią. Lokalnie, w Polsce, przejęcie oznacza dla Lagardère Travel Retail jeszcze szerszą ofertę konceptów dla galerii handlowych, ulic, osiedli, dworców i nie tylko.

Powierzenie przez Costa Coffee zarządzania siecią kawiarni w Polsce i Łotwie spółce Lagardère Travel Retail to kamień milowy w strategicznym partnerstwie obu firm i kluczowy element ich planów rozwoju w Europie. Transakcja wzmacnia dotychczasową pozycję Lagardère Travel Retail w segmencie kawiarni w Polsce, gdzie spółka działa już poprzez markę So Coffee. Umowa oznacza także, że Lagardère Travel Retail wchodzi na nowy dla siebie rynek łotewski.

To dla nas ważny i długo wyczekiwany moment. Wreszcie możemy oficjalnie ogłosić, że Costa Coffee, najbardziej znana i popularna sieć kawiarni w kraju, dołączy do szerokiego portfolio marek zarządzanych przez Lagardère Travel Retail w Polsce. Jestem przekonany, że nasze doświadczenie w zarządzaniu konceptami gastronomicznymi pozwoli nam z powodzeniem kontynuować rozwój Costa Coffee, która stanie się najważniejszą marką kawiarni w naszym portfolio – mówi Maciej Gajkowski, dyrektor zarządzający segmentu Foodservice w Lagardère Travel Retail Polska.

Chociaż będzie to pierwszy raz, kiedy Lagardère Travel Retail bezpośrednio prowadzi lokale Costa Coffee w Polsce, partnerów łączy wieloletnia współpraca. Ta rozpoczęła się w 2008 r. w Czechach. Dzisiaj Lagardère Travel Retail obsługuje tam 60 kawiarni Costa Coffee i 60 automatów Costa Express w wielu kanałach.

Strony umowy podkreślają, że jej zawarcie stanowi dowód zaufania Costa Coffee do doskonałości operacyjnej Lagardère Travel Retail i jej zdolności do dalszego umacniania najważniejszej marki kawiarnianej w Polsce. Partnerzy są przekonani, że przy wsparciu lokalnego partnera, który podziela wartości i wizję rozwoju marki, a także ma udokumentowane doświadczenie w prowadzeniu sklepów detalicznych, otwieraniu nowych sklepów i tworzenia miejsc pracy – możliwy będzie jeszcze szybszy rozwój marki Costa Coffee w Polsce.

Aby wesprzeć nasze ambitne plany rozwoju w Polsce, szukaliśmy partnera, który podziela naszą wizję i wartości, i który tak jak my w centrum każdej decyzji stawia zespół i konsumenta. Lagardère Travel Retail jest właśnie takim partnerem, a dodatkowo ma ogromne doświadczenie w prowadzeniu skutecznych sklepów detalicznych. Przez cały okres przejściowy będziemy ściśle współpracować, żeby zapewnić płynną komunikację w zespołach i kawiarniach. Chcemy, żeby ta zmiana była w pełni komfortowa dla naszych pracowników, współpracowników, dostawców i klientów mówi Gordon Mowat, dyrektor zarządzający Costa Coffee EMENA.

Powiększając portfel o sieć kawiarni Costa Coffee, Lagardère Travel Retail – z globalnej perspektywy – podwaja swoją obecność w segmencie Foodservice w Polsce i rozpoczyna działalność na rynku łotewskim. Wynika to wprost ze strategicznych ambicji Grupy, która chce być liderem w obszarze Foodservice w Europie i pod koniec 2022 r. przejęła kontrolę nad Marché International.

To przejęcie jest doskonałym urzeczywistnieniem bardzo silnego partnerstwa, jakie łączy nas z siecią Costa Coffee i jej spółką macierzystą, Coca-Cola. Nasze mocne strony uzupełniają się i podzielamy ambicję bycia liderem w segmencie kawiarnianym. Nie możemy się doczekać dalszego rozwoju naszej współpracy w Europie, a w przyszłości również poszukiwania nowych możliwości w Ameryce Północnej i Azji. Lagardère Travel Retail jest strategicznie zaangażowana w rozwój swojej ekspertyzy i sieci w obszarze Foodservice, a dwa strategiczne przejęcia, które zamknęliśmy w ciągu ostatnich kilku miesięcy – Costa Coffee i Marché International – są tego dowodem – mówi Mélanie Guildou, EVP Foodservice & CSR, Lagardère Travel Retail.

W 2019 r. linia biznesowa Foodservice Lagardère Travel Retail na całym świecie osiągnęła ponad miliard euro sprzedaży, podwajając swoje obroty w ciągu trzech lat.

Źródło: Lagardere Travel Retail

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2022
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 16.02.2023
Aktualizacja: 16.02.2023