Wiele elementów wyposażenia wnętrz wypatrujemy za granicą. Wolelibyśmy wspierać rodzime firmy, jednakże to poza granicami naszego kraju rodzą się nowe pomysły i rozwiązania, takie jak mobilne stoły indukcyjne. Technologia zmienia się bardzo szybko, podobnie jak preferencje i przyzwyczajenia naszych gości. Nie możemy ich w tym kontekście zawieść.
Z naszego doświadczenia z ubiegłych lat wynika, że dostawcy nie są przygotowani do podjęcia rozmów. Wydaje nam się, że w pogoni za nowymi klientami nie poświęcają wystarczającej ilości czasu na przygotowanie oferty czy przygotowanie się do spotkania. Nie znając specyfiki naszego hotelu nie mogą zaoferować nam produktów, które byłyby odpowiednie. Trudno podjąć współpracę, bez wiedzy na temat swojego potencjalnego partnera. Takie podejście było widoczne w 2016 roku także podczas spotkań branżowych. To wzajemne zrozumienie jest niezwykle ważne także w procesie wyboru oferenta i bardzo często ma ostateczny wpływ na decyzję.
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2017
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej – kliknij
Poza tym, brak odpowiedzi na maile, niedotrzymywanie terminów oraz niedostosowanie oferty do możliwości. Niestety, z takimi sytuacjami spotykamy się na co dzień. Parokrotnie zdarzało nam się, że już po podpisaniu umowy, kontrahent nie mógł dotrzymać warunków umowy, pomimo, że w trakcie składania oferty był świadomy naszych oczekiwań. To wszystko sprawia, że relacje z dostawcami wymagają jeszcze udoskonalenia. Naszym podstawowym kryterium wyboru jest jakość. To od niej zależy satysfakcja naszych gości, a tym samym powodzenie naszego biznesu. Goście oczekują od nas serwisu na najwyższym po¬ziomie i z tego też względu musimy być bardzo ostrożni w wyborze partnerów.
Mam nadzieję, i jednocześnie tego życzę sobie i innych hotelarzom, że w 2017 roku wszystkie dotychczasowe problemy będą niwelowane, a rynek dostawców będzie rozbudowywał swoją ofertę, podążając za obecnymi trendami oraz oczekiwaniami. W ten sposób będziemy mogli zaoszczędzić czas, poświęcając go na doskonalenie naszych usług. Z naszej strony, na 2017 rok zaplanowaliśmy kilka projektów, które pomogą nam zbudować przewagę konkurencyjną i liczymy na to, że będziemy spotykać na naszej drodze dostawców, którzy staną się naszymi długofalowymi partnerami.
Autorem jest Tomasz Krzemiński
Purchasing Manager andel’s by Vienna House Lodz