Magdalena Cupriak, Sfinks Polska: najważniejsza jest jakość i powtarzalność produktów

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2024] Niejednokrotnie, wspólnie z partnerami, opracowujemy nowe innowacyjne produkty, które są przeznaczone do sprzedaży tylko dla naszych sieci. Takie podejście pozawala nam i naszym partnerom wspólnie skutecznie konkurować na rynku. – mówi Magdalena Cupriak, dyrektor działu zakupów Sfinks Polska.

Sfinks Polska Raport Dostawcy 2024

Jak kształtuje się aktualna współpraca Państwa firmy z dostawcami dla branży HoReCa?

Dla sieci restauracji działającej na tak dużą skalę, jak nasza, ważna jest stałość i sprawdzeni partnerzy. Z dużą liczbą dostawców wypracowaliśmy długotrwałe pozytywne relacje. Współpraca opiera się na kilkuletnich umowach, nierzadko przedłużanych na kolejne okresy. Cały czas współpracujemy m.in. z Eurocash, Frito Lay, McCain Polska, Bonduelle czy z Grupą Żywiec. Równolegle, sukcesywnie powiększamy grono partnerów jak: Transgourment, ZM Stanisławów, Janex.

Stale obserwujemy rynek i poszukujemy nowości, które zachęcą naszych klientów do wizyt w restauracjach. Dla przykładu niedawno wprowadziliśmy sezonową ofertę ciast z Cukiernią Sowa. Ważnym elementem oferty naszych restauracji, zwłaszcza Sphinx, są wkładki do menu z ciekawymi składnikami i produktami sezonowymi, do których musimy zapewnić nietypowe dla naszego całorocznego menu dostawy. Czasami też sytuacja na rynku powoduje, że szukamy interesujących alternatyw popularnych składników. Przykładem może być tutaj dorsz – wykorzystaliśmy go w nowym daniu, które okazało się hitem sprzedażowym. Z ciekawością przyglądamy się też ofercie roślinnych zamienników mięsa, która ciągle się rozwija czy segmentowi specjałów regionalnych. Nie wykluczamy więc, że wynikną z tego w przyszłości nowe ciekawe współprace.

Jakie czynniki obecnie najbardziej wpływają na decyzje o wyborze danego dostawcy?

Dla sieci Sfinksa najważniejsza jest odpowiednia jakość i powtarzalność produktów w połączeniu z kompletnością i terminowością dostaw do magazynów naszych logistów. Nie bez znaczenia jest też kwestia ceny zakupu, a także konieczność utrzymania stałej ceny przez ustalony okres. Te elementy i rozmiary sieci, które zamierzamy zresztą powiększać, siłą rzeczy wyznaczają pewien segment potencjalnych partnerów. Jednakże coraz częściej współpracujemy z mniejszymi, dynamicznie rosnącymi, rodzinnymi firmami. Ważna jest też dla nas przejrzystość i otwartość partnera na zmiany, szczególnie iż niejednokrotnie, wspólnie z partnerami, opracowujemy… Cały wywiad publikujemy w Rynek Dostawców HoReCa – RAPORT 2024. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią

rynek dostawców horeca - raport 2024

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Horecanet

Autor: Horecanet
Opublikowano: 02.04.2024
Aktualizacja: 02.04.2024