Mały klient, to ważny klient

Udostępnij artykuł

Coraz więcej lokali gastronomicznych bierze pod uwagę specyficzne potrzeby i upodobania różnych grupy klientów, włączając w to również tych najmłodszych. Można im dogodzić na różnych płaszczyznach, poczynając od specjalnie przygotowanego menu, poprzez kąciki zabaw, aż po specjalne atrakcje dla najmłodszych. Jakość obsługi zapewniona dzieciom, to podstawa, gdyż zadowolone dziecko, to zadowolony rodzic. Z pomocą obsługi tak wymagającej grupy klientów, przychodzi oprogramowanie dla gastronomii.

Mały klient – ważny klient
Systemy dla gastronomii to z jednej strony duża wygoda dla całego personelu, z drugiej zaś ułatwienie codziennej pracy. A jak takie systemy mogą pomóc w obsłudze najmłodszych klientów? Przede wszystkim należy rozpocząć od menu dla maluchów. Jak wiadomo, coraz więcej lokali decyduje się na jego wdrożenie, a z systemami POS może to być znacznie prostsze. Dzięki temu, że wszystkie informacje o poszczególnych pozycjach w menu znajdują się w systemie wystarczy, że pracownicy włączą oprogramowanie i sprawdzą jaką gramaturę ma mieć dana potrawa i z jakich składników ma się składać. Bardzo często menu dla dzieci jest okrojoną wersją standardowego menu, z tymi małymi wyjątkami, że potrawy, które się w nim znajdują nie zawierają niektórych składników np. chilli, czy innych przypraw. Dostęp do takich informacji jest niezwykle ważny z punktu widzenia personelu oraz klientów.

Co więcej, dzieci bardzo często są uczulone na wiele produktów spożywczych, dlatego wiedza o dokładnej zawartości każdej  pozycji w menu, pozwoli uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji zjedzenia produktów zawierających alergeny. 

Atrakcje przygotowane z myślą o najmłodszych
Wiele restauracji, które mają w swojej ofercie menu dla dzieci, idąc za ciosem wprowadza również dodatkowe atrakcje dla tych młodszych smakoszy kuchni. Bardzo często w lokalach urządzane są „kinder bale”, organizowane są warsztaty kulinarne dla najmłodszych czy nawet zapraszani są specjalni goście tacy jak np. klauni czy magicy, którzy swoimi występami mają zabawiać najmłodszych klientów.

– Decydując się na prowadzenie restauracji, która w swojej ofercie ma również usługi dodatkowe takie jak organizacja przyjęć warto jest wdrożyć systemy POS dla gastronomii. Pomogą one kontrolować zamówienia, ułatwią nadzór nad rezerwacjami oraz zapewnią pełne informacje związane z danym wydarzeniem wszystkim członkom załogi – przekonuje Rafał Marek, prezes firmy NetPOS.

Mając wgląd w harmonogram wszystkich imprez łatwo jest zaplanować ile osób ma być w danym dniu na zmianie. Mając wiedzę odnośnie do ilość gości, można efektywniej planować zamówienia. Nie ma miejsca również na błędy w komunikacji między personelem. Wdrożenie systemów POS do restauracji, które nie zapominają o najmłodszych klientach, to również uproszczone przyznawanie rabatów, czy wprowadzanie kart lojalnościowych dla stałych bywalców.

Aranżacja wnętrza ma znaczenie
Lokal nastawiony na najmłodszych klientów musi również zapraszać swoim wystrojem. Dzieci docenią kolorowe stoliki, lady  odpowiedniej wysokości czy kąciki zabaw. Wydawać by się mogło, że to niewiele, ale z perspektywy najmłodszych smakoszy to całkiem dużo. Mając miejsce do zabawy, pozwolą rodzicom spokojnie zjeść posiłek, a sobie zagwarantują rozrywkę.

Miejsca przyjazne dzieciom oferują również szereg udogodnień takich jak np. krzesełka do karmienia na sali czy przewijaki w łazience. Restauracje tego typu mają również specjalne zastawy stołowe oraz sztućce. Wszystko po to by młodzi klienci dobrze czuli się w lokalu.

Popularność lokali przyjaznych dzieciom
Z roku na rok wzrasta ilość restauracji, w których najmłodsi goście są mile widziani. – Zaobserwowaliśmy wzrost zainteresowania oprogramowaniem gastronomicznym, które wdrażane jest w lokalach przyjaznych najmłodszym klientom. Technologia ułatwia codzienną prace personelu, będąc narzędziem wspierającym zbieranie zamówień, przyjmowanie płatności oraz usprawniające komunikacje między salą a kuchnią – dodaje Rafał Marek z NetPOS.

W lokalach, w których dzieci są mile widziane bardzo często panuje większe zamieszanie, stąd wdrożenie systemów POS może ułatwić zapanowanie nad chaosem. Uporządkowanie zamówień pozwoli na sprawne obsłużenie gości.