Podczas uroczystej Gali, w pierwszej kolejności nasze redakcje swoje specjalne podziękowania skierowały do prezesa zarządu dynamicznie rozwijającej się sieci kawiarni Green Caffe Nero Pana Adama Ringera, za jego wkład w rozwój i wspieranie branży, otwartość na współpracę z naszymi mediami, dzielenie się wiedzą oraz doświadczeniem. Raz jeszcze bardzo serdecznie dziękujemy!
Na zdjęciu Pan Adam Ringer z naszą redaktor Martą Kudosz
Pierwszy blok pt.: „Dynamiczne zmiany – perspektywy rozwoju rynku kawiarni • cukierni • lodziarni • piekarni” rozpoczęła Iwona Wojtaszek z ARC Rynek i Opinia, która zaprezentowała wyniki badań wskazujące najbardziej rozpoznawalne sieci i najczęściej odwiedzane lokale, cele wizyt, zwyczaje spędzania czasu, preferencje oraz postawy dotyczące jedzenia.
Wśród badanych postaw najpowszechniejsza okazała się chęć poznawania nowych smaków i kompozycji – około 2/3 badanych w każdym wieku zidentyfikowało się z nią. Najstarsi spośród badanych – osoby w wieku 45-55 lat – najbardziej cenią sobie jakość słodyczy, przyjemność płynącą z jedzenia. Najchętniej wybierają tradycyjne wypieki. Najmłodsi – 15-24 lat – mniej dbają o jakość. Dla nich bardziej liczy się poznawanie nowych smaków i satysfakcja z jedzenia, a nie koniecznie jego kaloryczność. Badani w wieku 25-34 lat częściej niż najmłodsi zwracają uwagę na kaloryczność produktów oraz zaczynają bardziej doceniać tradycyjne wyroby.
GALERIA FOTO Z III SWEETS & COFFEE FORUM 2017
W OBIEKTYWIE WOJCIECHA BEDYŃSKIEGO
kliknij, aby obejrzeć wszystkie zdjęcia
Kolejna prelekcja – PMR – dotyczyła branży piekarniczej. Badania pokazały, że rynek się konsoliduje co widać choćby na przykładzie sieci specjalistycznych w dużych miastach. Jarosław Frontczak z PMR podkreślił, że specjalistyczna piekarnia z szeroką ofertą przeróżnych gatunków chleba „bez chemii” lub dodatkowa oferta to klucz do rozwoju.
Panel zaczął się od dyskusji nt. zmian w prawie i zagrożeń płynących z wprowadzenia zakazu handlu w niedzielę. – Od jakiegoś czasu przygotowujemy strategię na taką ewentualność. Musimy się na nią przygotować, co nie będzie łatwe. Na pewno takie rozporządzenie niekorzystnie wpłynie na nasz rozwój – powiedział Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Grycan – Lody od pokoleń. Z tym zdaniem zgodzili się pozostali paneliści, którzy podkreślali, że takie działania polskiego rządu wprowadza niestabilność i niepewność w branży.
Odnosząc się do minionego roku, Adam Ringer, prezes zarządu Green Caffe Nero, wskazał także rozwój sklepów convenience, jako zagrożenie dla sektora sweets & coffee. Mówił również o trudnościach związanych ze znalezieniem odpowiedniej lokalizacji. – Dopiero po otwarciu kawiarni w danym miejscu, i po jej funkcjonowaniu, możemy dowiedzieć się czy to był trafiony lokal – powiedział.
Dalsza część rozmowy dotyczyła m.in. rosnącej świadomości gości w każdym wieku, ogromnych zmian związanych z obsługą młodych z pokolenia Y, tzn. millenialsów, potrzeby poszerzania oferty o dodatkowe produkty m.in. ekologiczne, a także trendów i perspektyw rozwoju rynku.
W dyskusji wzięli także udział: Jolanta Radziszewska, założycielka, prezes zarządu Batida; Beata Wodzyńska, dyrektor zakładu handlu Spółdzielnia Piekarsko-Ciastkarska SPC; Radosław Dębiec, dyrektor sprzedaży Piekarnia Cukiernia AK Otrębusy oraz Tomasz Kruk, dyrektor operacyjny Costa Coffee.
Drugi blok tematyczny pt: „Biznes z kawą – personel, planowanie i rozwój” rozpoczął się od prezentacji Macieja Duszaka, eksperta Arabean i CoffeeDesk. Biorący udział w dyskusji podkreślali jak ważne jest, aby pracownik był ich partnerem zaangażowanym w tworzenie całego biznesu. Michał Doroszkiewicz, właściciel Pastry Lab podkreślił jak ważne jest poświecenie odpowiedniej ilości czasu i uwagi na szkolenie nowych pracowników. Patryk Kozakiewicz, dyrektor operacyjny Starbucks Polska dodała, że skracanie czasu szkoleniowego jest ogromnym błędem mającym wpływa na jakość obsługi. Elżbieta Karpiński, współwłaścicielka Prawdziwe Lody i Sopelek, powiedziała, że ich firma bardzo ceni sobie pracowników starszych, których ogromną zaletą jest doświadczenie. Oprócz tego w dyskusji udział wzięli Michał Ratajczyk, właściciel Daft Cafe oraz Agnieszka Klimczak, założycielka i właścicielka, Tortownia.pl.
Po zakończeniu panelu Pani Beata Nurka ze Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce opowiedziała uczestnikom jak branża gastronomiczna może włączyć się w pomoc potrzebującym dzieciom.
Trzeci blok dotyczył zarządzania poprzez skuteczny marketing i promocję. Referat wprowadzający wygłosiła Marta Panfil, współwłaścicielka Agencji Kreatywnej Fika.
Podczas dyskusji – w której wzięli udział Małgorzata Koroblewska, właścicielka Lody Naturalne Na Placu; Krzysztof Kaliciński, Business Development & Operations Director Green Caffe Nero; Michał Kolankiewicz, Kierownik Biura Marketingu Uzdrowisko Konstancin-Zdrój, Cafè Beza; Łukasz Mrowiński, Współwłaściciel Etno Cafe – rozmawiano o roli marketingu, mediach społecznościowych: inwestycji czasu i pieniędzy w nie, ich roli w dotarciu do gościa i kreowaniu wizerunku, skutecznych promocjach, najbardziej udanych i nietrafionych akcjach na Facebooku oraz sprawdzonych kanałach reklamowych.
Sweets & Coffee Forum posiada także swój czytelny wymiar biznesowy. Podczas tegorocznego Forum, w strefie Business Speed Dating 30 osób bezpośrednio odpowiedzialnych za zakupy, wyposażenie, inwestycje itp. w sieciach i niezależnych lokalach potkało się z dostawcami. Te rozmowy – dające realną szansę na KONTRAKTU ROKU – odbyły się równocześnie z konferencją w specjalnej przystosowanej do tego sali. Łącznie odbyło się ponad 300 indywidualnych spotkań.
Ukoronowaniem wydarzenia, tradycyjnie, była uroczysta kolacja z Galą Sweets & Coffee Awards 2017.
SWEETS & COFFEE AWARDS 2017
kliknij, aby poznać finalistów i zwycięzców
Wyrazy wdzięczności kierujemy do Partnerów Merytorycznych: ARC Rynek i Opinia oraz PMR, a także Sponsora firmy LEDS-C4 Polska. W ramach Forum zorganizowana została wystawa dostawców, na której swoje produkty i usługi prezentowali: Bolarus, Credin Polska, Maison du blé, Biotrem, Hendi Polska, Prownes, Graner, Winterhlter, SCM, Monin.
SZCZEGÓŁY WYDARZENIA – WWW.SCFORUM.PL
Organizator BROG Marketing:
Platforma mediów skutecznej komunikacji B2B, wydawca czasopism: Świat Hoteli, Nowości Gastronomiczne, Sweets & Coffee, Stacja Benzynowa & Convenience Store; portali: www.horecanet.pl, www.petrolnet.pl, oraz organizator Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum, Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni Sweets & Coffee, a także Forum Rynku Paliwowego PetroTrend.
Kontakt:
Adam Stępniak – szef zespołu sprzedaży rynku gastronomicznego
tel.: 664 463 069
[email protected]