W związku z tym szwedzka sieć zachęca innych graczy, a zwłaszcza dobrze znanych gigantów z branży, aby poszli śladem sukcesu działań Max Burgers na rzecz środowiska naturalnego. Chodzi o zainicjowanie działań prowadzących do kompensacji emisji dwutlenku węgla, czego przykładem są bezprecedensowe zmiany w menu, których Max Burgers dokonał w ubiegłym roku. Hasłem kampanii jest „Rethink Burgers!”, a jej celem zmniejszenie emisji dwutlenku węgla w przemyśle.
Aktywne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju i środowiska naturalnego są kluczowe w historii istnienia firmy. W 2008 r. Max był pierwszą na świecie siecią restauracji, która oznaczyła całe menu etykietą klimatyczną. Każda, nawet najmniejsza, emisja dwutlenku węgla jest neutralizowana poprzez sadzone przez firmę drzewa. Jak dotychczas udało się zasadzić w Afryce aż 1,4 miliona drzew. W 2016 roku Max znacząco zmienił swoje menu i wprowadził „Zieloną Rodzinę” z sześcioma pozycjami w menu, z których jedna jest wegańska, a pozostałe pięć to burgery wegetariańskie.
– Jeśli jesteś częścią problemu, musisz stać się częścią rozwiązania. Dzisiaj co trzeci burger, którego sprzedajemy, jest wegetariański, z kurczakiem lub z rybą. Do roku 2022 co drugi nasz burger nie będzie zawierał czerwonego mięsa. Jesteśmy tylko szwedzką siecią burgerowni – niewielką z globalnego punktu widzenia. Wyobraźmy sobie jednak, jakich zmian moglibyśmy dokonać jako przemysł w globalnej skali – dodaje Richard Bergfors.
Rezultaty pracy nad powyższymi aspektami pozwoliły Max Burgers stać się liderem w zakresie zrównoważonego rozwoju, a sieć została wyróżniona kilkoma znaczącymi nagrodami. Firma od siedmiu lat jest klasyfikowana jako Best in Business w Sustainable Brand Index, gdzie pojawiają się najbardziej zrównoważone szwedzkie marki. Ostatnio Max Premium Burgers zajął w tym rankingu szóste miejsce, tuż za firmami takimi jak Volvo i IKEA.
Teraz Max chce podzielić się swoją wiedzą na temat zrównoważonego rozwoju i odświeżonym menu, aby zainspirować innych w branży do podjęcia kroków w tym samym kierunku. Przepisy i inspiracje na to, w jaki sposób restauracje mogą rozwijać swoje menu pysznymi alternatywami dla wołowiny, są dostępne na stronie rethinkburgers.com.