Regent Warsaw Hotel o rynku dostawców

Udostępnij artykuł

Wśród zgłaszających się do naszego hotelu dostawców lub producentów daje się zaobserwować coraz większe otwarcie na potrzeby klienta i troskę o spełnienie jego oczekiwań.

Należy jednak zauważyć, że kiedy faktycznie już stajemy przed bezpośrednią potrzebą dokonania zakupu, to oferta okazuje się niedostateczna. W Regent Warsaw Hotel staramy się promować produkty pochodzące z Polski oraz wspierać krajowe firmy, jednak nie zawsze nam się to udaje.

Większość sprzętu i wyposażenia była wybierana jeszcze na początku działalności hotelu i sprowadzana głównie z zagranicy. W tej chwili kiedy chcielibyśmy uzupełnić lub wymienić niektóre elementy mamy trudności ze znalezieniem odpowiedników.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2017
ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA
w wersji elektronicznej – kliknij

Wielokrotnie spotykamy się z tym, że jakość oferowanych nam produktów nie spełnia naszych standardów i oczekiwań. Z drugiej strony produktom o odpowiedniej jakości towarzyszy cena o wiele wyższa, niż ta którą możemy zapłacić poza granicami Polski. W tej sytuacji nie pozostaje nic innego jak zrezygnować z lokalnego dostawcy.

Powszechne jest także wśród dostawców i producentów nastawienie na sprzedaż ogromnych ilości. Jeżeli chce się kupić mniej, czasami trudno jest dojść do porozumienia.

Utrudniającym współpracę czynnikiem są wyznaczane przez dostawców minima logistyczne, oraz dający się zauważyć brak elastyczności w tej kwestii. W wielu firmach z sukcesem wdrażany jest tzw. empowerment, który daje pracownikom możliwość samodzielnego podejmowania decyzji biznesowych bez konieczności każdorazowego zwracania się do przełożonych o pozwolenie. Nie dotyczy to jednak jeszcze wszystkich firm.

Autorką jest Renata Dąbrowska
Purchasing Manager Regent Warsaw Hotel