Roślinny burger od Nestlé debiutuje w Polsce w sieciach 7th Street i Meet & Fit

Udostępnij artykuł
Sensational Burger marki Garden Gourmet to pierwszy roślinny burger od Nestlé na polskim rynku. Od 28 lipca będą mogli go spróbować klienci sieci 7th Street – Bar & Grill oraz Meet & Fit – Slow Food. Nasza redakcja już miała okazję ich skosztować.

Nowy burger to efekt długoletnich prac ekspertów Nestlé i odpowiedź firmy na jeden z najważniejszych trendów żywieniowych obserwowanych obecnie na rynku. W trosce o zdrowie, ale i środowisko, konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty i dania pochodzenia roślinnego. W tej kategorii Sensational Burger wyróżnia się składem, konsystencją oraz soczystym, mięsnym smakiem. Przy jego komponowaniu zastosowano bowiem opatentowaną metodę fermentacji składników roślinnych, która wzmacnia smak „umami” – piątego wyodrębnionego przez naukowców smaku, charakterystycznego dla potraw na bazie mięsa. Nowy burger powstaje z połączenia naturalnych białek roślinnych: sojowego i pszenicznego, a barwę zawdzięcza naturalnym ekstraktom roślinnym, a także olejom: rzepakowemu i kokosowemu.

To więcej niż trend: to zmiana sposobu odżywiania – mówi Artur Maciejewski, dyrektor Nestlé Professional. – Ludzie z różnych powodów podejmują decyzję o ograniczeniu spożywania mięsa. Ważnym argumentem są dla nich kwestie związane ze zdrowiem i ochroną środowiska. Jednocześnie chcą mieć gwarancję wyśmienitego smaku potraw. Garden Gourmet Sensational Burger odpowiada na te potrzeby. Doskonale smakuje, ma świetny profil żywieniowy, i aż o 80 proc. niższy ślad węglowy w porównaniu z mięsnym odpowiednikiem. Wytworzenie naszego burgera oznacza też o 80 proc. niższe zużycie energii oraz wymaga 75 proc. mniej ziemi uprawnej. Tym samym nowy produkt wpisuje się nie tylko w najważniejsze trendy rynkowe, ale zbliża nas do realizacji naszych zobowiązań i osiągnięcia neutralności emisyjnej do 2050 roku.

Sektor gastronomiczny jest istotnym obszarem rozwoju oferty produktów pochodzenia roślinnego. Garden Gourmet Sensational Burger będzie dostępny w Polsce w pierwszej kolejności w dwóch sieciach restauracji: 7th Street – Bar & Grill oraz Meet & Fit – Slow Food, które swoje lokale mają w kilkunastu lokalizacjach w Polsce, m.in. w Warszawie, Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie, Żyrardowie czy Elblągu.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 24.07.2020
Aktualizacja: 24.07.2020