Starwood: 11 mln zł na inwestycje w Polsce

Udostępnij artykuł

– W przyszłości zamierzamy nadal koncentrować się na istniejących obiektach, czyli hotelach Sheraton Warsaw, Sheraton Kraków, Sheraton Sopot, Sheraton Poznań, The Westin Warsaw oraz Le Meridien Bristol oraz planujemy utrzymać pozycję lidera rynku w czterech miastach, w których działają hotele sieci Starwood Hotels & Resorts. Mamy także zamiar nadal ściśle współpracować z naszymi partnerami, aby rozwijać marki sieci Starwood Hotels & Resorts w całej Polsce – komentuje Thomas Schoen.

– Sytuacja gospodarcza w Polsce w roku 2009 oczywiście miała wpływ także na branżę hotelarską. Poprzez szczegółową kontrolę kosztów udało nam się jednak zminimalizować straty nie zaniżając przy tym poziomu usług. Niesamowicie pozytywną informacją dla nas był wskaźnik zadowolenia gości, który w 2009 roku był wyższy niż kiedykolwiek wcześniej – dodaje nasz rozmówca.

Tymczasem, jak już podawał portal Horecanet.pl, opóźnia się start budowy hotelu Sheraton w Mikołajkach. Miała ona ruszyć w kwietniu ubiegłego roku. Jak informowali przedstawiciele inwestora – spółki Europejski Fundusz Hipoteczny SA – inwestycja ma już przyznany kredyt, ale żeby ją rozpocząć trzeba uzupełnić wkład własny. Poszukiwani są inwestorzy – branżowymi oraz fundusze. Projekt w Mikołajach wart jest około 300 mln zł.

Starwood Hotels & Resorts w Polsce oferuje łącznie ponad 1500 pokoi i zatrudnia ponad 1100 osób. Starwood Hotels & Resorts Worldwide Inc. jest obecnie jedną z wiodących firm hotelarskich na świecie posiadającą ponad 900 obiektów w 100 krajach i zatrudniającą 145 tysięcy osób.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 22.06.2010
Aktualizacja: 22.06.2010