Historia Max Premium Burgers sięga 1968 r., wówczas w małym lapońskim miasteczku na północy Szwecji Curt Bergfors i Britta Fredriksson założyli swoją pierwszą restaurację, w której serwowali burgery. W ciągu kilkudziesięciu lat Max stał się jedną z najpopularniejszych sieci restauracji szybkiej obsługi w swoim rodzimym kraju, a rozwój marki pozwolił na otwarcie się na rynki zagraniczne – Norwegię, Danię i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Firma jednak cały czas pozostaje biznesem rodzinnym, obecnym prezesem Max Premium Burgers jest Richard Bergfors, natomiast wiceprezesem jego brat Christoffer – synowie założyciela sieci. We wrześniu Max pojawi się również w Polsce.
– Przez ostatnich kilka lat bacznie obserwowaliśmy polski rynek, dokładnie analizując sytuację i oceniając możliwości. Podjęliśmy decyzję o otwarciu w Polsce naszych pierwszych restauracji, ponieważ mamy pewność, że jest to rynek, na którym wciąż widać ogromny potencjał rozwoju dla sieci takich jak nasza. Polacy coraz częściej stołują się poza domem, a zapotrzebowanie na dobre jedzenie podawane szybko cały czas rośnie. Widzimy też, że Polacy kochają burgery, co nas bardzo cieszy, bo my również – powiedział Richard Bergfors, prezes Max Premium Burgers.
Max Premium Burgers znana jest przede wszystkim ze swojego bezkompromisowego podejścia do smaku i jakości produktów, które tworzą jedyne w swoim rodzaju burgery z prawdziwie skandynawską duszą. Szwedzcy konsumenci od 15 lat nieustannie uznają Maxa za sieć restauracji, która najbardziej spełnia ich oczekiwania. Marka ma również na swoim koncie wiele zwycięstw w testach na najsmaczniejszego burgera. W polskiej ofercie Max Premium Burgers dostępne będą zarówno potrawy mięsne (wołowina i drób pochodzące w 100 proc. od polskich dostawców), jak i bogata oferta wegetariańska. Poza daniami obiadowymi, klienci będą mogli skosztować także słodkich deserów.
Bezkompromisowość Max Premium Burgers objawia się również w podejściu do zrównoważonego rozwoju. Jako pierwsza na świecie sieć restauracji szybkiej obsługi, Max wprowadził oznakowanie informujące o wpływie swoich produktów na środowisko. Jednak informowanie o śladzie węglowym wytwarzanym przez firmę to nie jedyne działanie marki w zakresie zrównoważonego rozwoju, poprzez sadzenie drzew w Afryce, Max Premium Burgers w 100 proc. neutralizuje swój wpływ na środowisko naturalne.
– Jako sieć restauracji jesteśmy częścią problemu dla środowiska naturalnego, ale poprzez swoje działania stajemy się również częścią rozwiązania. Chcemy być modelowym przykładem dla całego biznesu – dodał Richard Bergfors.
Pierwsza restauracja Max Premium Burgers zostanie otwarta pierwszego września we wrocławskiej Galerii Dominikańskiej. Lokal będzie mieścił się na parterze, tuż przy wejściu głównym do galerii, a jego powierzchnia wyniesie 370 mkw. Wystrój wrocławskiej restauracji wykonany zostanie według projektu, będącego klasycznym przykładem skandynawskiego designu, gdzie minimalizm i funkcjonalność łączą się z pięknem i nowoczesnością. Klienci będą mogli zamawiać posiłki zarówno przy ladzie, jak i poprzez interaktywne samoobsługowe kasy. Zainstalowane przy stolikach gniazdka prądu umożliwią w trakcie posiłku naładowanie telefonu lub laptopa. W restauracjach dostępna będzie również darmowa sieć Wifi. Kolejne otwarcia lokali Max Premium Burgers w Polsce zaplanowane zostały jeszcze na 2017 r. Szwedzkie restauracje pojawią się w Warszawie i Gdańsku.
Max Premium Burgers to najstarsza szwedzka sieć restauracji serwujących burgery. Firma powstała w 1968 r. i do dzisiaj prowadzona jest jako interes rodzinny, pozostając nadal własnością rodziny założyciela marki. Ambicją Maxa jest stać się najlepszą na świecie siecią restauracji serwującą burgery. Max był wielokrotnie doceniany w konsumenckich plebiscytach w kategorii “satysfakcja klienta” oraz „ulubione burgery”. Marka otrzymała również kilka nagród jako lider w aspekcie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. Max Premium Burgers był pierwszą na świecie siecią restauracji szybkiej obsługi, która nie tylko otwarcie komunikowała wpływ każdego ze swoich produktów na środowisko, ale również w 100 proc. neutralizowała swój negatywny wpływ na środowisko. Obecnie sieć zatrudnia ok. 6 tys. pracowników w ponad 120 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii i Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W 2017 r. kolejne lokale zostaną otwarte w Polsce, Egipcie i Katarze. Całkowity obrót roczny firmy w 2016 r. wyniósł 300 milionów euro.