Tomasz Schweda o sytuacji na krakowskim rynku

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Czwarty kwartał to dla nas najmocniejszy biznesowo okres w całym roku 2021, co jest pozytywnym zjawiskiem szczególnie w odniesieniu do danych historycznych. Pozwala również wysnuć nadzieję o długo wyczekiwanym odwróceniu trendów zaburzonych przez wpływ pandemii na destynację Krakowa – mówi w specjalnym komentarzu do Świata Hoteli Tomasz Schweda, dyrektor Mercure Kraków Stare Miasto.

Najważniejszą zmienną, którą wyraźnie obserwujemy w naszym hotelu zlokalizowanym w ścisłym centrum miasta, a zarazem u bram Starego Miasta, to powrót klientów indywidualnych zagranicznych, zauważalny w cyklu narastającym od początku jesieni. Dostrzegamy powiększający się udział gości przybywających z krajów Zachodniej Europy, ale również z Izraela. Zwiększony udział gości zagranicznych przyczynił się w naturalny sposób do wydłużenia okresu tzw. booking window. Spowodowanego faktem dokonywania rezerwacji przez gości zagranicznych nieco wcześniej niż wskazuje na to specyfika gości krajowych i hoteli miejskich. Należy jednocześnie wskazać, że jest on nadal stosunkowo krótki w odniesieniu do charakterystyki rynku Krakowa sprzed pandemii. Zmiana segmentacji pozwoliła również na większą dynamikę we wzroście średniej ceny co przy jednoczesnym wzroście obłożenia pozwoliło wygenerować uczciwy, jak na obecne czasy RevPAR.

Kolejnym ważnym czynnikiem jest zwiększająca się materializacja grup biznesowych i grup turystycznych, które wpływają na wzrost wskaźnika TRevPAR poprzez generowanie przychodów zarówno z pokoi, jak i również z F&B czy usług dodatkowych.

Ostatni weekend miesiąca listopada oraz weekendy grudniowe, powiązane z czasem obecności Jarmarku Świątecznego na Rynku Głównym w Krakowie, a co za tym idzie zwiększonego popytu okresowego, pozwolą moim zdaniem na nieco większe odchylenia w generowanej cenie średniej w stosunku do pozostałych dni w miesiącu.

Wierzę również, że poprzez organizację kompleksowego pakietu świątecznego okres tegorocznych Świąt pozwoli nam na osiągnięcie zakładanych rezultatów. W celu maksymalizacji wyników operacyjnych kolejny raz redefiniujemy czasowo główną segmentację naszego hotelu, dostosowując ofertę do charakterystyki siły popytu w danym czasie.

W odniesieniu do pierwszego kwartału roku 2022 można przyjąć, iż aktualny trend zostanie utrzymany. Współistniejący mix segmentu krajowego i zagranicznego ze zmieniającą się..

Pełną treść komentarza publikujemy w aktualnym wydaniu ŚWIAT HOTELI – czasopismo hotelarzy. Prosimy kliknąć, aby się zapoznać.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.