Transgourmet i Selgros Cash & Carry podsumowują obecność na Targach EuroGastro 2021

Udostępnij artykuł
Blisko 200 wystawców z 19 krajów, tysiące odwiedzających, a przede wszystkim rozmowy, pokazy i możliwość wymiany doświadczeń. Zakończyły się Międzynarodowe Targi EuroGastro, które odbyły się w dniach 1-3 września, w Ptak Warsaw Expo, w Nadarzynie. Podczas wydarzenia Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentowały szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do wszystkich grup klientów gastronomicznych oraz działania podejmowane przez Instytut Kulinarny Transgourmet.

EuroGastro to jedna z największych i najbardziej prestiżowych imprez skierowanych do przedstawicieli branży gastronomicznej. To nie tylko możliwość zaprezentowania produktów oraz usług, ale też pretekst do podzielenia się wiedzą i doświadczeniem oraz okazja do bezpośredniego kontaktu z Klientami. Transgourmet i Selgros już po raz kolejny wzięły udział w tym wydarzeniu. Na największym stoisku na targach można było zobaczyć pokazy kulinarne prowadzone przez Ekspertów Instytutu Kulinarnego Transgourmet oraz Reprezentację Narodową Kucharzy Polski oraz porozmawiać z Doradcami Klienta.

Ponadto w ramach Programu Edukacyjnego Profesjonalny Menedżer Restauracji Eksperci Instytutu Kulinarnego Transgourmet, Bartosz Peter oraz Marek Burkacki poprowadzili panel pt.: „Jak podnosić kompetencje w zawodzie kucharza?”. Tematyka panelu wpisywała się w działania Transgourmet i Selgros podejmowane w ostatnich miesiącach.

Cieszymy się bardzo, że mogliśmy osobiście i w szerszym gronie spotkać się z naszymi Klientami i Partnerami. Podczas targów Eurogastro pokazaliśmy jak szeroki i wszechstronny jest nasz asortyment produktów dla profesjonalnej gastronomii, w tym marek własnych Transgourmet Premium, Quality, Economy i Topseller. Pokazy kulinarne kucharzy z Instytutu Kulinarnego cieszyły sporym zainteresowaniem odwiedzających, gdzie mogli na żywo obserwować zastosowanie produktów convenience czy wysokiej jakości ryb i owoców morza. Podsumowaliśmy również działania wspierające branżę gastronomiczną, które prowadziliśmy w trakcie trwania obostrzeń – powiedział Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet i Selgros Cash & Carry.

Pandemia sprawiła, że przed gastronomami pojawiło się wiele wyzwań, a prowadzenie działalności stało się trudniejsze niż wcześniej.

W trakcie pandemii kluczowe było dla nas zapewnienie ciągłości i najwyższej jakości dostaw, zgodnie z wytycznymi GIS,  dla Klientów, którzy kontynuowali działalność. Następnie analizując sytuację na rynku i przewidując długofalowe konsekwencje wprowadzonych ograniczeń, rozpoczęliśmy prace nad przygotowaniem planu, który pozwolił minimalizować negatywne skutki pandemii COVID-19  w branży HoReCa i stopniowo przywracać stabilność finansową naszym Klientom i Partnerom.  Rozmowy przeprowadzone podczas EuroGastro pokazały, że nasze aktywności okazały się realną pomocą, co niezmiernie nas cieszy i pozwala z optymizmem patrzyć na kolejne miesiące – mówi Marcin Dera, dyrektor sprzedaży ds. gastronomii.

Dodatkowo podczas targów przedstawiciele firmy podzielili się analizą tego, co przyniosą kolejne miesiące.

– Kondycja branży gastronomicznej poprawia się, sierpień to już kolejny pełny miesiąc praktycznie bez ograniczeń. Mocno widoczny jest pozytywny „boom” na branżę gastronomiczną, co pokazuje, że byliśmy niezwykle spragnieni spotkań w restauracjach, kawiarniach czy podróżowania. Ma to również odzwierciedlenie w wynikach Transgourmet jako kluczowego Dystrybutora dla profesjonalnej gastronomii i punktów zbiorowego żywienia. Odnotowujemy wzrosty sprzedaży zarówno do roku 2020, jak i również do roku 2019,  co szczególnie cieszy – mówi Zenon Badyra, dyrektor sprzedaży Transgourmet Foodservice.

W trakcie Targów można było zapoznać się także z najnowszymi rozwiązaniami firmy w zakresie logistyki. Dotychczasowa flota Selgros rozbudowana zostanie o samochody typu Meleks – nowoczesne, elektryczne środki transportu, które zapewniają zasięg do 50 km na jednym ładowaniu. Właśnie podczas EuroGastro po raz pierwszy zaprezentowano jeden z nich, który już wkrótce będzie wykorzystywany do zaopatrzenia lokali znajdujących się w ścisłym centrum miasta.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 09.09.2021
Aktualizacja: 09.09.2021