W Gdańsku do końca 2011 r. ruszy 11 hoteli

Udostępnij artykuł

– Będą to obiekty dwu-, trzy-, cztero- i pięciogwiazdkowe. To sprawi, że każdy, bez względu na zasobność portfela, będzie mógł wybrać coś dla siebie. Można więc liczyć, że miasto poradzi sobie z dość trudnym logistycznie zadaniem. Jednocześnie wzrost konkurencji powinien sprawić, że właściciele hoteli postawią na jakość. Od zawsze bowiem konkurencja pozytywnie wpływa na standardy świadczonych usług. Oprócz inwestycji w obiekty noclegowe, trwają także przebudowy dróg oraz lotniska, co w powszechnej opinii może mieć znaczący wpływ na pozytywny wizerunek miasta wśród turystów – dodaje nasza rozmówczyni.

– Obiektów noclegowych jest dużo – od hoteli, pensjonatów, przez kwatery prywatne, po hostele. Gdańsk oferuje szeroki wachlarz zakwaterowania. W tej chwili na turystów czeka ponad 14 000 miejsc noclegowych różnego typu. Samych skategoryzowanych hoteli jest 23. Trzy z nich: Dwór Oliwski, Podewils, Radisson to hotele pięciogwiazdkowe. Już w czerwcu 2010 otwarty zostanie nad samym brzegiem Motławy słynny Hilton – podsumowuje Anna Wójtowicz.

Gdańska Organizacja Turystyczna (GOT) jest organizacją koordynującą i współpracującą z lokalną branżą turystyczną i samorządem terytorialnym w zakresie turystyki w Gminie Gdańsk. Działalność rozpoczęła w 2002 r. Jest Stowarzyszeniem działającym na podstawie ustawy Prawo o Stowarzyszeniach oraz ustawy Polskiej Organizacji Turystycznej. W roku 2005 wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i zapotrzebowaniu rynku, z inicjatywy Miasta Gdańska oraz Gdańskiej Organizacji Turystycznej powołano Gdańsk Convention Bureau, które jest biurem kongresów reprezentującym usługodawców z gałęzi przemysłu turystycznego.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 23.04.2010
Aktualizacja: 23.04.2010