Warburg Pincus chce wejść do RN AmRestu

Udostępnij artykuł

Joseph P. Landy jest obecnie prezesem Warburg Pincus LLC, gdzie od roku 1985 pracuje przy projektach inwestycyjnych Private Equity. Jest współodpowiedzialny za tworzenie strategii Warburg Pincus, nadzorowanie procesu i decyzji inwestycyjnych. Robert Feuer zajmuje się kierowaniem inwestycjami funduszu w Europie Środkowej i Wschodniej.

Jak już informowaliśmy, Warburg Pincus objął 4 726 263 akcje spółki nowej emisji po cenie emisyjnej 65 zł, o łącznej wartości 307,2 mln zł. Jest to 24,99 proc. zwiększonego kapitału akcyjnego AmRestu. Jednocześnie Warburg Pincus będzie miał możliwość zapisu na dodatkowe akcje spółki. Umożliwi to zwiększenie udziałów do poziomu nieprzekraczającego 33 proc. zwiększonego kapitału akcyjnego w ciągu 12 miesięcy od daty rejestracji nowo wyemitowanych akcji. Dzięki emisji Warburg stał się największym akcjonariuszem AmRestu, ponieważ w wyniku rozwodnienia kapitału udział BZ WBK AIB spadł z 25,3 proc. do ok. 19 proc. W akcjonariat spółki zaangażowane są także inne fundusze – ING OFE, OFE PZU Złota Jesień oraz Aviva OFE.

AmRest jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Od 1993 roku spółka rozwija portfolio takich marek, jak KFC, Pizza Hut, Burger King, Starbucks oraz Applebee’s (Stany Zjednoczone) w oparciu o franczyzę i współpracę typu joint venture. Obecnie AmRest zarządza ponad 440 restauracjami. W planach AmRestu jest otwarcie 60-70 nowych restauracji w 2010 roku wykorzystując wewnętrzne przepływy pieniężne oraz finansowanie dłużne. Ponadto dodatkowe środki pozyskane z emisji akcji dla Warburg Pincus zostaną użyte do sfinansowania przyspieszonego wzrostu po roku 2010 w tym otwarcia ponad 100 restauracji w roku 2011.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 23.06.2010
Aktualizacja: 23.06.2010