Właściciel i szef kuchni Wina Dajcie o podejściu do gościnności

Udostępnij artykuł

[SPECJALNIE DLA NAS] Wina Dajcie to kolejna restauracja z Rzeszowa, która królowała w Plebiscycie Gości Restaurant Week. Ten lokal goście szczególnie docenili za najlepszy deser. Waldemar Kaczmarek – właściciel i Maksym Tabakov – szef kuchni opowiadają o zwycięskiej propozycji, historii powstania lokalu, nowościach, a także innych daniach, które czekają na gości.

Waldemar Kaczmarek – właściciel Wina Dajcie

Wina Dajcie zostało docenione przez gości za deser. Co dla Pana znaczą takie nagrody?

Wszystkie nagrody i wyróżnienia są dla nas miłym akcentem i docenieniem codziennej pracy, jednak najważniejsze jest zadowolenie naszych Gości z każdej, pojedynczej wizyty w Wina dajcie. Wygrana w plebiscycie na Najlepszy Deser w Polsce Festiwalu Restaurant Week ma dla nas wyjątkowe znaczenie i powód do satysfakcji, bo jest wynikiem głosowania naszych Gości, za co bardzo gorąco dziękujemy!

Dlaczego warto brać udział w takich wydarzeniach?

Była to czwarta edycja, w której braliśmy udział. Każda była inna, każdej towarzyszyły inne emocje, ale zawsze jest to dla nas bardzo przyjemny okres, podczas którego możemy zaprezentować nowe, wyjątkowe dania i podzielić się naszą filozofią gościnności. To także wspaniała okazja do poznania nowych Gości i przekonania ich do pozostania z nami na dłużej.

Jak powstało Wina Dajcie? Jakie miejsce chciał Pan stworzyć? 

Wina Dajcie powstało z pasji do kuchni i wina oraz dzielenia się naszym podejściem do gościnności, spojrzeniem na przyjmowanie Gości w restauracji. Chcieliśmy stworzyć miejsce, w którym odwiedzający, będę czuć się jak u przyjaciół, miejsce gdzie zwolnią, gdzie dobrze i zdrowo zjedzą, napiją się swojego ulubionego wina, poznają nowe smaki, połączenia, posłuchają dobrej muzyki. Miejsce, w którym poczują się ugoszczeni, z którego wyjdą zadowoleni i usatysfakcjonowani. Codziennie dążymy do tego, aby wizyta w Wina dajcie dawała przyjemność, uśmiech, spokój, odpoczynek, była przyczyną dobrego samopoczucia fizycznego i ukojenia psychicznego.

Zmiany w zachowaniach gości

Jakie zmiany w zachowaniach, zwyczajach gości zaobserwował Pan po lockdownach?

Pandemia, przymusowa izolacja, lęk przed zakażeniem, obawa o pracę i przyszłość, wyrządziły wiele szkód w naszych zachowaniach społecznych i międzyludzkich.

To, co było dla nas naturalne, bliskość, spotkania, celebracja wspólnego spędzania czasu, stało się nienaturalne i obce. Zaczęliśmy bać się kontaktu nawet z bliskimi nam ludźmi. Widać to było w pierwszych tygodniach po otwarciu restauracji, ludzie początkowo nieśmiało i rezerwą wracali do życia towarzyskiego. Wspólne wyjście było bardziej świętem niż codziennością. Pozostały również przyzwyczajenia dotyczące załatwiania wszystkich spraw online, zakupy internetowe, spotkania wideo, zamawianie jedzenia na dowóz. Powoli wracamy do normalności, wreszcie potrafimy znowu cieszyć się życiem wśród ludzi, wspólnym spędzaniem czasu na przykład w restauracji.

W najbliższym czasie my też chcemy wrócić do pełnej normalności, dać naszym Gościom więcej możliwości na nadrobienie tego straconego czasu, planujemy powrót do koncertów, degustacji, kolacji degustacyjnych, weekendów tematycznych czy spotkań z winiarzami. Zapraszamy do Wina dajcie! Dajcie się ugościć!

Maksym Tabakov – szef kuchni Restauracja Wina dajcie

Państwa deser został doceniony przez gości biorących udział w Restaurant Weeku. Jaka to była propozycja?

Na wiosenną edycję Festiwalu przygotowaliśmy granolę migdałowo czekoladową z musem jogurtowo-waniliowym, sosem malinowo-dereniowym i świeżymi owocami. Naszym celem było połączenie produktów znanych i lubianych z produktami regionalnymi. W tym miejscu chciałbym szczególnie docenić, nie zapominając o innych, moją zastępczynię – Katarzynę Zioło, która zaraża wszystkich dookoła swoją pasją i chęcią tworzenia nowych pozycji, abyśmy nie zapominali, że można zrobić wszystko jeszcze lepiej. Dzięki niej utrzymujemy przyjazną i miłą atmosferę w pracy. To właśnie Kasia była głównym pomysłodawcą i wykonawcą tego zwycięskiego deseru, za co jej bardzo dziękuję.

Czym kieruje się Pan przy tworzeniu menu?

Analizuję docelową grupę Gości naszej restauracji, dzięki informacjom zwrotnym z sali. Pozytywne potwierdzają, że idziemy w dobrym kierunku, negatywne – że zawsze możemy zrobić coś lepiej. Cały zespół składa się z pasjonatów i ludzi chętnych do tworzenia i łączenia nowych smaków. Jak już ten etap jest za nami, staram się dobrać najlepszych dostawców, którzy oferują najwyższą jakość produktów. Nie oszczędzam na tym i zawsze wszystko sprawdzam zaraz przy dostawie. Trzecim krokiem jest opinia moich kolegów, co oni chcieliby przygotować, jakie mają pomysły. Każdy daje z siebie 200 procent. Uczestniczymy wspólnie w testach panelowych i wybieramy najlepsze pozycje.

Co wyróżnia Państwa codzienną kartę?

Nasza obecna karta składa się z sezonowych produktów. Jest lato, sezon na szparagi, świeże owoce, świeże warzywa. Chętnie korzystamy z tego, co daje nam polskie rolnictwo, produkty niesamowitej jakości, a głownie świeże. Bezpośrednio z tych najlepszych, powstały takie pozycje jak: gicz jagnięca podawana z sosem porto. Serwujemy do tego nasz własny majonez z wędzonego pora, puree z topinamburu, podkreślamy to wszystko czarną soczewicą dla kontrastu smaku i koloru. Nie mogę nie wspomnieć o tatarze z wyselekcjonowanej polskiej polędwicy wołowej, własnych piklach, które marynujemy w różnych octach. Do tego serwujemy pieczywo naszego wypieku, które powstaje na żytnim zakwasie.

Dla miłośników kuchni śródziemnomorskiej przygotowaliśmy krewetki w emulsji maślanej z dodatkiem oliwy bazyliowej, którą także tworzymy sami. Dodatkowo włoska klasyka czyli risotto szafranowe, spaghetti z mulami, ośmiornica z klasycznym sosem holenderskim i niecodziennym połączeniem musu wiśniowego z trawą żubrową. Wszystkie te pozycje składaliśmy razem, zespołowo. Nie mogę też pominąć naszych lunchy, które zmieniają się co tydzień. Oprócz tego mamy świetne burgery. Maślana bułka, którą sami pieczemy, mówi sama za siebie. Odnośnie dodatków – serwujemy pomidor concasse marynowany w rozmarynie, ogórek piklowany w occie jabłkowym z dodatkiem kurkumy, cebulę piklowaną w occie balsamicznym, używamy też… Całe wywiady publikujemy w NOWOŚCI GASTRONOMICZNE maj – czerwiec 2022. Kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 03.08.2022
Aktualizacja: 03.08.2022