Wyniki Accor przyniosły znaczącą poprawę w pierwszej połowie 2022 r. po dwóch latach utrudnień związanych z pandemią w branży turystycznej i hotelarskiej. W II kwartale br. poziom aktywności grupy powrócił do poziomów zbliżonych, a nawet przekraczających wyniki z 2019 roku w prawie wszystkich szerokościach geograficznych. Przychody grupy wzrosły o 109 proc.
Ta poprawa odzwierciedla zarówno powrót i wzrost liczby turystów krajowych podróżujących w celach biznesowych i wypoczynkowych, jak i ponowne otwarcie granic, które przyspieszyło powrót międzynarodowych wyjazdów. Sytuacji towarzyszył gwałtowny wzrost cen, napędzany popytem, a także rosnącą inflacją.
Wyniki Accor w opinii prezesa
Ponownie w bieżącym kwartale Accor odnotował bardzo silny wzrost biznesu, po raz pierwszy przekraczając poziomy sprzed sytuacji pandemicznej. To wyraźne odbicie we wszystkich regionach, które zauważamy w każdym segmencie naszych marek. Jesteśmy pewni, że sezon letni potwierdzi tę tendencję, a jesień zapowiada także mocną poprawę w obszarze konferencji i spotkań biznesowych. Niemniej jako grupa, nadal zwracamy uwagę na ewolucję otoczenia geopolitycznego i gospodarczego. Na tym etapie szacujemy odnotowanie silnego wzrostu EBITDA. Z docelowym poziomem ponad 550 mln euro na cały rok 2022 – komentuje Sébastien Bazin, Chairman and Chief Executive Officer Accor.
ŚWIAT HOTELI – MAJ-CZERWIEC 2022
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Źródło: Accor
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.