– W branżach usługowych sukces zależy od zadowolenia klienta, a ono zależy przede wszystkim od jakości obsługi – mówi Magdalena Cieślak, opiekun projektu z House of Skills. – Gościnność wymienia się obok smacznej kuchni i komfortu, jako jedną z reguł, na których powinien opierać się idealny obiekt hotelowy. Ich brak skazuje na niepowodzenie. Nie wystarczy wyłącznie szeroko się uśmiechać. Trzeba umieć profesjonalnie zareagować i odpowiednio się zachować w nietypowych sytuacjach. Budowanie trwałych relacji z klientem polega również na umiejętności wyjścia naprzeciw nieprzewidzianym problemom w taki sposób, by mimo wszystko klient pozostał usatysfakcjonowany.
W związku z organizacją mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku, w Polsce rosną inwestycje w rozwój bazy noclegowej. Chociaż z powodu spowolnienia gospodarczego tempo wzrostu nie jest takie, jakie zakładano w 2008 r., przedstawiciele polskiego hotelarstwa zapowiadają, że miejsc do spania przyjezdnym nie zabraknie. Według Ministerstwa Gospodarki nasz kraj w 2012 roku odwiedzi ponad 20 milionów osób. Oprócz hoteli luksusowych powstają także obiekty o niższym standardzie – hotele ekonomiczne i hostele. Każdy z nich będzie wymagał zatrudnienia wykwalifikowanej obsługi.
– To bardzo dobry moment na realizację inicjatywy House of Skills – przekonuje Aleksander Pietyra, prezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego. – Wkrótce znacznie zwiększy się liczba osób pracujących w branży hotelarskiej i warto będzie przekonać je do doskonalenia swoich umiejętności aby osiągnąć najwyższą jakość w obsłudze klienta. Polska gościnność jest podziwianą cechą Polaków na świecie, jednak należy ją umacniać na fundamentach wiedzy i umiejętności według światowych standardów. Będziemy namawiać właścicieli obiektów hotelowych do wzięcia udziału w Akademii.
Akademia Gościnności obejmuje sześć szkoleń:
– Sztuka budowania doskonałych relacji z klientem;
– Obsługa klienta w trudnych sytuacjach;
– Prezencja i savoir vivre w obsłudze klienta;
– Skuteczna sprzedaż przez telefon, czyli budowanie zyskownych i trwałych relacji z klientem;
– Profesjonalna rozmowa z klientem w języku angielskim;
– Nowoczesny menedżer jakości obsługi klienta.
Szkolenia będą odbywały się w ośrodkach szkoleniowych na terenie siedmiu województw: mazowieckiego, małopolskiego, śląskiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, zachodniopomorskiego i pomorskiego. Projektem zostanie objętych 1680 osób. Szczegółowe informacje na temat terminów i miejsc szkoleń ukażą się wkrótce na stronie projektu: www.akademiagoscinnosci.pl.