18 lat i tylko o 0,50 gr droższe piwo w restauracji Podwale 25

Udostępnij artykuł
Za 3,50 zł można wypić 0,4 l oryginalnego, czeskiego piwa Kozel. Co więcej, kiedy w lipcu 2001 roku otwierano restaurację Podwale 25, kufel piwa o takiej samej pojemności kosztował tu 3 zł, czyli przez 18 lat zdrożał tylko o 17 proc.

Można powiedzieć, że dla smakoszy piwa czas w restauracji Podwale 25 się zatrzymał, bo w tym samym okresie ceny innych produktów szybowały w górę. Na przykład  cena benzyny wzrosła o ok. 70 proc., kostki masła o 140 proc, a paczki papierosów aż o 230 proc.

18 lat temu mniej zarabialiśmy, dlatego za przeciętne wynagrodzenie wynoszące w  2001 roku 1 503,04 zł netto, gość restauracji Podwale mógł kupić ok. 500 piw, a dziś, kiedy średnia krajowa wynosi netto 3 623 zł – ok. 1035.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – SIERPIEŃ-WRZESIEŃ 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Ale nie samym piwem człowiek żyje. Podwale 25  kusi również jedzeniem. Zgodnie ze znajdującym się tu na ścianie starym porzekadłem „Kto pije i pojada, dobrze mu się układa”, do piwa warto w Podwalu 25 zamówić np. deskę wiejskich kiełbas i mięs pieczonych. Restauracja jest znana z ogromnych sznycli wiedeńskich, gotowanych w rosole lub pieczonych w piecu golonek, pieczonych kurczaków i wielu innych tradycyjnych potraw, które zaspokajają wymagania największych głodomorów i smakoszy.

Właścicielem restauracji Podwale 25 Kompania Piwna jest Artur Jarczyński, który od 28 lat z sukcesem prowadzi na polskim rynku sieć restauracji, do której należą także takie marki jak: Shipudei Berek, Der Elefant, Otto Pompieri, St Antonio, Pod Wawelem, Sukiennice, Bazyliszek, U Szwejka oraz Jeff`s.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 12.09.2019
Aktualizacja: 12.09.2019