35 mln zł za turystyczno-hotelowy teren w Gdyni

Udostępnij artykuł

Nieruchomość znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie molo, terenów rekreacyjnych i plaży w gdyńskim Orłowie. Działka ma powierzchnię 8,25 tys. mkw., posiada nieregularny kształt, jest ogrodzona i uzbrojona w media. Na terenie posadowiony jest budynek mieszkalny o powierzchni użytkowej 314,5 mkw. objęty pełna ochroną konserwatorską oraz budynek usługowy o powierzchni ogólnej 740,72 mkw. (dawny klub Maxim), na którym ciąży obowiązek rozbiórki. Teren jest ogrodzony.

Zgodnie z aktualnym planem zagospodarowania przestrzennego dla części nadmorskiej dzielnicy Orłowo, nieruchomości wchodzą w skład terenu przeznaczonego pod inwestycje związane z turystyką lub/i kulturą. Można tam postawić hotel z infrastrukturą towarzyszącą.

Klub Maxim rozpoczął swoja działalność na przełomie lat 70. i 80. XX wieku, a zakończył – w 2004 roku. 23 grudnia 2008 roku teren wraz z budynkiem klubu wystawiono na licytację, ale do tej pory nie został on sprzedany.

Z danych Ministerstwa Sportu i Turystyki wynika, że w Gdyni działa obecnie 13 hoteli, w tym: jeden czterogwiazdkowy Nadmorski, sześć trzy-, cztery dwugwiazdkowe i dwa jednogwiazdkowce. Na terenie całego Trójmiasta, funkcjonują 53 hotele, a w całym województwie pomorskim – 125. Wśród obiektów skategoryzowanym, prym wiodą hotele dwu- i trzygwiazdkowe. Jak podaje lokalny Urząd Marszałkowski, biorąc pod uwagę liczbę hoteli i ich standard, Pomorskie zajmuje szóstą pozycje w Polsce (77 proc. pomorskiego rynku, podczas gdy cztero- i pięciogwiazdkowe to 12 proc.).

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.04.2010
Aktualizacja: 26.04.2010