[TYLKO U NAS] Jest przykładem na to, że siła kobiet w branży hospitality ma się bardzo dobrze. Od lat z sukcesem prowadzi popularny wśród gwiazd hotel Kristoff w Łaszkowie, jest właścicielką restauracji KTW Szałe, a także dyrektor generalną spółki Chenczke Energy, działającej w branży paliwowej. O tym jak łączy tak różne dziedziny działalności, jak rozwija talenty swoich pracowników a także kiedy znajduje czas na organizowanie biznesowych spotkań dla kobiet opowiada nam Agnieszka Domagała.
Twoja rodzinna firma, Chenczke Group, zajmuje się produkcją pomidorów na dużą skalę. Jak to się stało, że dorastając przy tak dużym biznesie, prowadzisz obecnie hotel i restaurację?
Agnieszka Domagała: Faktycznie, Chenczke Group to firma, którą zapoczątkowali moi rodzice. W 1991 roku zaczęli od produkcji pomidora szklarniowego, który od tuneli foliowych rozrósł się aż do 15 hektarów pomidora pod szkłem. Tata zawsze stawiał na dywersyfikację działalności i wpajał mi i rodzeństwu, abyśmy szukali drugiej nogi biznesowej. Od lat jego marzeniem było posiadanie restauracji aż któregoś dnia trafiła się działka na sprzedaż, na której dziś funkcjonuje hotel Kristoff.
A Ty w tej historii?
Ja studiowałam wówczas na Uniwersytecie Medycznym w Łodzi i do tej pory nie wiem, jak tata to zrobił, że wylądowałam z powrotem w moich rodzinnych stronach i zgodziłam się prowadzić z nim ten biznes. Uczestniczyłam przy budowie hotelu, nie znając się ani na gastronomii, ani na hotelarstwie. Stwierdziłam wtedy, że muszę coś zrobić z dokształceniem się w tym temacie, dlatego skończyłam zarządzanie i gastronomię podyplomową w SGGW. W międzyczasie zatrudniłam się w jednej z restauracji, żeby zobaczyć jak to jest po tej „drugiej stronie”. Na pewno dużo mi to pomogło w dalszych krokach.
Miałaś wpływ na to, jak miał wyglądać hotel?
Tak, natomiast nie była to prosta droga. Hotel powstawał, gdy byłam w ciąży, otwieraliśmy go w czerwcu 2012 roku, a w kwietniu urodziłam wcześniaka. Więc trochę przebojów było. Pamiętam, że wiele osób nie wierzyło, że damy radę otworzyć obiekt w tak krótkim czasie. Wtedy pokazywałam im… Cały tekst publikujemy w najnowszym wydaniu Nowości Gastronomicznych wrzesień-październik 2023. Kliknij, aby zapoznać się z pełną treścią.
Rozmawiała: Agata Godlewska
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.