AmRest notuje ożywienie sprzedaży w pierwszym półroczu 2021

Udostępnij artykuł
Multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie, odnotował w pierwszej połowie 2021 roku, a szczególnie w jego drugim kwartale, silne ożywienie sprzedaży we wszystkich głównych regionach i markach. Zysk netto grupy przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej  wyniósł w pierwszej połowie 2021 roku 1,9 mln Euro. W porównaniu ze stratą netto w wysokości 152,3 miliona Euro odnotowaną w pierwszej połowie 2020 roku.

AmRest osiągnął w tym okresie skonsolidowane przychody na poziomie 844,3 miliona Euro. Stanowi to wzrost o 23,4 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W drugim kwartale tego roku spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 464 miliona Euro. Notując tym samym 70,7 proc. wzrost rok do roku.

Pozytywny trend został wzmocniony dzięki pomyślnemu wdrożeniu przez spółkę strategii cyfrowych, w kanałach sprzedaży na wynos i z dostawą. Umożliwiły szybką reakcję i dostosowanie do potrzeb gości. Złagodzenie części ograniczeń związanych z mobilnością w drugim kwartale pozwoliło na umiarkowany, ale zachęcający wzrost aktywności gastronomicznej.

I półrocze wyzwaniem

Poprawa ogólnych warunków, silne ożywienie sprzedaży oraz zdyscyplinowana realizacja inicjatyw kontroli kosztów, takich jak optymalizacja portfela restauracji, wpłynęły na znaczący wzrost marży AmRest. Tym samym EBITDA wyniosła w pierwszej połowie 2021 roku 153,7 miliona Euro, a jej marża 18,2 proc. Do osiągnięcia tych wyników przyczyniło się wsparcie uzyskane na rynkach w ramach programów pomocy rządowej tam gdzie miało to zastosowanie.

Dług netto na koniec pierwszej połowy 2021 roku wyniósł 541 miliona Euro, pozycja gotówkowa spółki to 183,3 mln Euro. Pomimo trudnego otoczenia rynkowego, AmRest zdołał zredukować w ciągu ostatniego roku dług netto o 11,5 proc.

I półrocze 2021 r. nadal stanowiło istotne wyzwanie dla branży restauracyjnej. Sprawdzony model biznesowy grupy oraz siła marek AmRest przyczyniły się  do znacznego ożywienia sprzedaży i wzrostu skonsolidowanej marży w głównych regionach działalności. Dzięki dużemu zaangażowaniu naszych pracowników, wraz ze stopniowym łagodzeniem ograniczeń i dystansu społecznego, zwiększyliśmy nasze możliwości sprzedażowe. Zapewniając funkcjonowanie prawie wszystkich restauracji oraz kontynuując plan nowych otwarć. W ciągu ostatnich 12 miesięcy otworzyliśmy 119 nowych restauracji. Z czego 57 w pierwszej połowie 2021 roku – mówi Eduardo Zamarripa, dyrektor finansowy AmRest Holdings SE.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Wszystkie główne regiony, w których działa AmRest, wykazały wyraźne ożywienie i pozytywne trendy sprzedażowe. Wzrosty zaobserwowano w największych dywizjach: Europie Środkowo-Wschodniej oraz Europie Zachodniej. Sprzedaż w Europie Środkowo-Wschodniej wyniosła w pierwszej połowie 2021 r. 370,3 miliona Euro, o 17,4 proc. więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. Region Europy Zachodniej odnotował jeden z największych wzrostów sprzedaży w 2021 roku ze względu na stopniowe, ponowne otwieranie gospodarek i dobrą realizację biznesu.

Całkowite przychody dywizji osiągnęły 326,5 miliona Euro, co stanowi wzrost o 26,9 proc. w porównaniu z pierwszą połową 2020 r. W przypadku Rosji przychody Grupy wyniosły w pierwszej połowie 2021 r. 84,2 miliona Euro, co stanowi 18,0 proc. wzrost w stosunku do roku poprzedniego. Największą poprawę odnotowano w Chinach, gdzie sprzedaż w pierwszej połowie 2021 r. wyniosła 47,9 miliona Euro i była o 64,7 proc. wyższa niż w pierwszej połowie 2020 r.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 26.08.2021
Aktualizacja: 26.08.2021