Artur Bieńkowski, McDonald’s: Miniony rok był dla nas swoistym sprawdzianem

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Nasze biznesowe relacje sprawdzają się nie tylko w okresie wzrostów ekonomicznych i dynamicznego rozwoju. W trud­niejszych czasach, takich jak pandemia koronawirusa czy za­mrażanie gospodarki, dają stabilność i bezpieczeństwo. W mo­mencie, gdy sytuacja zmieniała się z dnia na dzień, zawsze mogliśmy liczyć na dostawców. Nie dopuściliśmy do sytuacji, że restauracje nie posiadały produktu – mówi w specjalnym komentarzu do naszego Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021 Artur Bieńkowski, Supply Chain Director, Poland, Czech & Slovakia McDonald’s.

Od początku działalności w Polsce McDonald’s stawia na lo­kalność. 90 proc. restauracji prowadzonych jest przez polskich przedsiębiorców. Większość produktów kupujemy w kraju, współpracując bezpośrednio z 47 polskimi dostawcami – fir­mami z sektora rolno-spożywczego, transportowego czy logi­styki. Tylko w 2019 roku dokonaliśmy zakupów spożywczych za prawie pół miliarda złotych. Razem z całym łańcuchem do­staw zatrudnialiśmy 40 tys. osób.

Taki wpływ jesteśmy w stanie osiągnąć tylko dzięki wie­loletnim partnerstwom, opartym na zaufaniu i wzajemnym wsparciu. Z wieloma spośród naszych dostawców pracujemy od początku działalności marki w Polsce. Razem się rozwijamy i inwestujemy. Dzięki takiemu podejściu producenci polskiej żywności eksportują swoje wyroby, również na inne rynki, na których działają restauracje McDonald’s.

Nasze biznesowe relacje sprawdzają się nie tylko w okresie wzrostów ekonomicznych i dynamicznego rozwoju. W trud­niejszych czasach, takich jak pandemia koronawirusa czy za­mrażanie gospodarki, dają stabilność i bezpieczeństwo. W mo­mencie, gdy sytuacja zmieniała się z dnia na dzień, zawsze mogliśmy liczyć na dostawców. Nie dopuściliśmy do sytuacji, że restauracje nie posiadały produktu. Osiągnęliśmy to dzięki bardzo dobrej, regularnej komunikacji z dostawcami oraz ich zaangażowaniu, które wynika z tego, że są częścią systemu McDonald’s. Nasz biznes opieramy na strategii stołka na trzech nogach, które stanowią franczyzobiorcy, dostawcy i korpora­cja, gdzie każda ze stron jest równie ważna. To sprawdza się szczególnie w najtrudniejszych momentach i daje naszej fir­mie przewagę konkurencyjną.

Miniony rok był dla nas swoistym sprawdzianem. Zdali­śmy ten egzamin z całym naszym systemem. Przez wyzwania stawiane w czasie lockdownu przechodziliśmy razem, wspie­raliśmy się, podchodziliśmy do sytuacji elastycznie. Rok po pojawieniu się pierwszych przypadków koronawirusa w Polsce wciąż łączą nas silne relacje biznesowe, a sieć naszych spraw­dzonych partnerów nie uległa zmianom. Potwierdza to słusz­ność naszego długoterminowego podejścia do dostawców, opartego na partnerstwie, a nie na reagowaniu na nietypowe sytuacje.

Ostatnie 12 miesięcy pokazało także, jak ważna jest sieć sprawdzonych partnerów w obszarze delivery. Nie tylko szybkość dostaw, ale przede wszystkim…

CAŁY KOMENTARZ W PRZYGOTOWANYM PRZEZ NAS SPECJALNYM DOROCZNYM RAPORCIE – ZACHĘCAMY DO LEKTURY!
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <
Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie Rynek-Dostawcow-HoReCa-RAPORT-2021.png

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 16.03.2021
Aktualizacja: 16.03.2021