Zmienia się podejście do podróżowania i charakter wyjazdów. W ostatnim czasie rozkwit przeżywa turystyka krajowa, co również będzie kontynuowane w przyszłości – mówi w komentarzu do naszego specjalnego wydania „Rynek Hotelarski w Polsce – RAPORT 2021” Dominik Sołtysik, prezes zarządu i dyrektor generalny Orbis.

Ponieważ pandemia COVID-19 ewoluuje, nadal nie jest jasne, jak ukształtuje się nasza branża w najbliższym czasie. W nadchodzących miesiącach będziemy stali przed trudnymi wyborami, które wiążą się z kolejnymi zmianami, ryzykiem wprowadzenia nowych ograniczeń w działalności hoteli i dostosowaniem się do warunków na rynku. Pomimo wyzwań i niepewności, w hotelach podejmowane są wszelkie niezbędne kroki, aby zapewnić pracownikom, jak najlepsze warunki do pracy, a gościom bezpieczny pobyt.
Branża hotelarska przechodziła w ostatnich latach przez wiele kryzysów. Jeszcze nigdy na taką skalę jak dzisiaj, ale z każdego z nich wychodziła silniejsza i bogatsza o nowe doświadczenia, dostosowując się do trendów oraz oczekiwań gości. Aby rozwijać działalność musimy i tym razem trzymać rękę na pulsie, wyciągać wnioski z wydarzeń na przestrzeni ostatnich miesięcy oraz obserwować zmieniające się trendy. Szukać rozwiązań mających na celu utrzymanie relacji z gośćmi oraz szybką odbudowę biznesu. Np. poprzez dodatkowe wykorzystanie przestrzeni hotelowych, oferując nowe serwisy. W hotelach Grupy Orbis wprowadziliśmy już tego typu projekty, uruchamiając m.in. koncept shadow kitchen z dostawą do klienta w hotelu Novotel Warszawa Centrum czy organizując nowoczesne multimedialne studia do wydarzeń online i hybrydowych w hotelach z zapleczem konferencyjnym.
ŚWIAT HOTELI – WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Pandemia ma swoje przełożenie na trendy w hotelarstwie. Zdecydowanie lepiej radzą sobie destynacje turystyczne, co jest również widoczne w wynikach osiąganych przez hotele trójmiejskie w naszej Grupie. Trend podróżowania jest stały w tej grupie gości, zaś goście biznesowi według szacunków wrócą do hoteli znacznie później, ze względu na ograniczenia w przemieszczaniu się, przejście częściowo na pracę zdalną oraz wprowadzane oszczędności. Obecna sytuacja ma wpływ na kształt branży MICE, a wydarzenia kulturalne, wystawy i konferencje będą miały charakter hybrydowy, tak by ograniczyć duże skupiska ludzi. Pandemia przyczyniła się do przyspieszenia wprowadzania usług cyfrowych i zdalnych oraz do zmiany doświadczeń gości. Zmienia się podejście do podróżowania i charakter wyjazdów. W ostatnim czasie rozkwit przeżywa turystyka krajowa, co również będzie kontynuowane w przyszłości – kraje starają się nadrobić brak turystów z zagranicy, zachęcając do lokalnego podróżowania.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.