Dyrektor zarządzający Deli Catering o rynku

komentuje Damian Wiatrak, dyrektor zarządzający Deli Catering
Rynek gastronomiczny, pomimo wielu mało przychylnych czynników, ma się naprawdę dobrze. Nie dość, że na tę chwilę jest stabilny, to w dalszej perspektywie bez wątpienia będzie rósł – zwłaszcza w sektorze MŚP oraz korporacji, gdzie mocno zauważalna jest świadomość roli, jaką odgrywają eventy.

Branża rozwija się tak naprawdę równolegle w kilku kierunkach. Najsilniej rosnącym trendem, związanym z szeroko pojętym stylem życia, są wszelkiego rodzaju diety pudełkowe. Oczywiście wśród trendów nie sposób nie wymienić mody eko, która bardzo mocno przyczyniła się do rozwoju rynku usług cateringowych. Wraz z jej nadejściem skończył się tak naprawdę czas oferowania jedynie certyfikowanych produktów – znaczenia nabrała szeroko pojęta dbałość o środowisko naturalne i szerzenie wiedzy o zdrowym odżywianiu. Obecnie styropianowe kubki czy plastikowe talerze są nierzadko zamienianie na ekologiczne wersje, jak szklane oraz jadalne opakowania. Wręcz prognozuje się, że w obliczu niezwykle rygorystycznych przepisów dotyczących higieny i bezpieczeństwa żywności, to właśnie one – częściowo lub nawet całkowicie – zastąpią ich konwencjonalne odpowiedniki. Dodatkowo, ze względu na coraz większą świadomość klienta zlokalizowanego poza największymi ośrodkami miejskimi, rozwijają się sieci gastronomiczne – zarówno te fast foodowe, jak i casualowe. Nie bez znaczenia są na pewno niedziele, wolne od handlu.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE RAPORT 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

Niemniej równie istotna kwestia to nie do końca jasne i klarowne uwarunkowania, dotyczące klasyfikacji sprzedaży poszczególnych produktów gastronomicznych. Niestety nierzadko wiąże się to z ryzykiem zastosowania błędnych stawek podatkowych. Szeroko pojęty rynek gastronomiczny – choć na tę chwilę stabilny – w dalszej perspektywie będzie zdecydowanie rósł. Co ważne, jeden z najbardziej perspektywicznych sektorów tego rynku, stanowić będą nadal usługi cateringowe. Niemniej, z racji nieustannie zmieniających się preferencji klientów, rynek usług cateringowych czeka ciągła praca nad własnymi, autorskimi grupami asortymentowymi. I choć mamy tu pewne nisze czekające wciąż na „zagospodarowanie”, to jednak rosnąca konkurencja sprawi, że nieunikniona stanie się tu konsolidacja – słabsi gracze odpadną, zaś silniejsi będą się łączyć w większe projekty. Wpływ na branżę będzie miał niewątpliwie trend eko – w jeszcze bardziej lokalnej formie, z wykluczeniem opakowań z tworzyw sztucznych, które zastąpią ich ekologiczne odpowiedniki. Pamiętajmy, że dbałość o środowisko naturalne stało się już nie tylko trendem, lecz pewnego rodzaju filozofią życia – w każdych jego dziedzinach i aspektach. Firmy cateringowe mają tego świadomość, stąd jeszcze chętniej będą one sięgały po szklane opakowania oraz opakowania jadalne.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.