Sieć franczyzowych kawiarni, specjalizujących się w produkcji deserów bez cukru, powiększyła się w okresie wakacyjnym o kolejne lokale. Tym samym ustanowiła swój wewnętrzny rekord i tuż za półmetkiem roku osiągnęła cel zakładany na cały 2021 rok. Popyt na zdrową żywność nie słabnie.
Wakacje to zwykle czas wypoczynku, ale nie u nas. Mieliśmy ręce pełne roboty. W czerwcu uruchomiliśmy 5 punktów, w lipcu 4, w sierpniu 6. Ostatnie otwarcia odbyły się 14 sierpnia. Nowe lokale powstały w Lublinie i Kaliszu. Mam nadzieję, że jeszcze w tym miesiącu otworzymy w Pleszewie i Pruszkowie – mówi Rafał Kościuk, właściciel systemu franczyzowego Fit Cake. – W związku z tym, że w Polsce działa aktualnie już 48 naszych NieCukierni, jesteśmy o krok od liczby, która na początku roku robiła na nas wrażenie – 50 punktów Fit Cake. Zdecydowanie musimy podnieść sobie poprzeczkę.
Rośnie liczba świadomych konsumentów
Właściciele wywodzącej się z Białegostoku sieci nie mają wątpliwości, że trend na zdrową żywność, w tym fit desery bez cukru, które produkują jest ciągle na fali wznoszącej.
Kwestia zdrowia stała się teraz najistotniejsza. Kiedyś mówiliśmy, że w każdym mieście jest 15 proc. świadomych konsumentów dbających o swoją dietę. Do nich się zwracaliśmy. Statystykę tę trzeba już zweryfikować. Z naszych obserwacji wynika, że na pewno grupa ta powiększyła się o kilka punktów procentowych – dodaje Ewelina Choińska, współwłaścicielka marki Fit Cake. – Także klienci z tzw. problemami: alergicy, osoby chore na cukrzycę, celiakię czy otyłość nigdy nie były dla nas problemem. Aktualnie to rosnąca grupa konsumencka.
Kto ma szanse w branży gastro?
Grażyna Popiołek od wielu lat prowadzi gastronomiczne lokale franczyzowe. To biznes rodzinny. W przypadku Fit Cake od razu zdecydowała się na multifranczyzę. Prowadzi już lokale w Radomsku i Stalowej Woli. Do końca roku firma planuje uruchomić jeszcze kawiarnię w Sandomierzu.
Z doświadczania wiemy, że największe szanse w branży gastro mają ci, którzy decydują się na coś nieoczywistego, coś co się dopiero rozwija i ma duży potencjał – mówi franczyzobiorczyni. – Rynek zdrowej żywności jest w Polsce jeszcze w powijakach. Wystarczy wyjechać na Zachód, by stwierdzić, że tam w każdym markecie są wyroby bez glutenu, wege czy bez cukru. U nas zapewne wkrótce też tak będzie. Fit Cake jest jedną z pierwszych sieci oferującą zdrowe fit słodycze w naszym kraju, ma więc perspektywy. Poza tym wypracowała już sobie renomę i sprawne procedury – dodaje Grażyna Popiołek, właścicielka punktów Fit Cake w Radomsku i Stalowej Woli.
65 Fit Cake z końcem roku?
Chcemy więc uaktualnić nasz biznesowy plan na ten rok, ponieważ spodziewamy się jeszcze większego zainteresowania franczyzą Fit Cake – prognozuje Rafał Kościuk. – Ostrożnie szacuję, że w grudniu na polskim rynku będzie działało około 65 naszych lokali. Jesteśmy w trakcie podpisywania kolejnych kilkunastu umów franczyzowych. Nie ukrywam jednak, że nie obraziłbym się, gdyby okazało się, że ta liczba też jest zaniżona.
Fit Cake coraz odważniej spogląda w stronę zagranicy. Na horyzoncie jest Wielka Brytania, Niemcy i Malta, gdzie sieć chce się rozwijać przez master franczyzę.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.