Gemini Park Tarnów zmodernizował food court

Udostępnij artykuł
Galerie w całej Polsce coraz częściej inwestują w rozwój stref gastronomicznych. Na taki ruch zdecydował się także Gemini Park Tarnów. W największym centrum handlowym w tym mieście zakończył się właśnie remodeling strefy restauracyjnej. Efekt? Nowa aranżacja i jeszcze lepsze wykorzystanie przestrzeni.

Odświeżona przestrzeń w tarnowskiej galerii

Gemini Park Tarnów inwestuje w modernizację swojej infrastruktury. W galerii zakończyły się prace remodelingowe w strefie food court. W ich efekcie centrum handlowe zyskało nowoczesną przestrzeń, w której można zjeść, ale także spotkać się ze znajomymi, pracować i wypocząć. Co konkretnie zmieniono?

W miejsce dotychczasowych stołów i krzeseł wstawiono kanapy zintegrowane z zabudowa meblową, które dzielą przestrzeń całego food court’u na mniejsze strefy, zapewniające więcej prywatności podczas wizyty. Wstawiono także różnej wielkości stoły, dostosowane do różnych potrzeb klientów. Nowością są także lady, przy których ustawiono osiem grup hokerów. Ponadto wstawione meble zostały wyposażone w specjalne USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych.

Dzięki zmianom i nowemu umeblowaniu udało się lepiej wykorzystać mającą dziś 400 mkw. strefę gastronomiczną, zwiększając pulę miejsc siedzących z 250 do ponad 300. W efekcie klienci zyskali nie tylko więcej miejsca, ale także większy wybór różnego typu siedzisk.

To jednak nie wszystko, zmianie uległo także oświetlenie. Pod sufitem podwieszono 130 kulistychlamp zgrupowanych w 4  duże zespoły kolorowych kul świecących na różnej wysokości.  Pozwoliło to stworzyć w strefie indywidualne oświetlenie wyróżniające je z przestrzeni alei handlowej. Osobność strefy podkreślono także nową podłogą wykonaną z paneli PCV imitujących drewno.

Food court zmienił się także… kolorystycznie. Zamiast dotychczas dominującej czerwieni i granatu, pojawiły się stonowane kolory ziemi np. beże, brązy i biele przełamane zielenią. Barwy te stały się  tłem m.in. dla drewnianych i ciemno czerwonych krzeseł.

– Zmodernizowany niedawno food court jest bardziej komfortowy i przestronniejszy, a także zdecydowanie bardziej funkcjonalny. Rozwiązania, jakie zastosowaliśmy, nawiązujące m.in. do tzw. trzecich miejsc, sprawiły, że stworzyliśmy nowoczesną przestrzeń spełniającą oczekiwania współczesnego konsumenta – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Gemini Park Tarnów.

– Jednocześnie przyjęte wspólnie z projektantami rozwiązania techniczno-organizacyjne pozwoliły przeprowadzić modernizację niezwykle sprawnie, bez przerywania działalności najemców gastronomicznych i przy pełnej dostępności całej strefy food court w czasie prac – dodaje.

Na tym jednak prace nad strefą nie poprzestaną. W kolejnym etapie przewiduje się wykonanie specjalnej przestrzeni dla dzieci z dopasowanymi do wzrostu meblami oraz dodatkowym wyposażeniem w elementy edukacyjno- zabawowe – zapowiada przedstawiciel galerii.

– Po remodelingu food court uwspółcześnił swoją pierwotną funkcję restauracyjną i kawiarnianą, zyskał także nowe przeznaczenie. Dzięki ciekawym rozwiązaniom w układzie przestrzennym, cała strefa może dziś służyć m.in. do wypoczynku podczas zakupów, rodzinnych posiłków, spotkań ze znajomymi, ale także spotkań biznesowych i co-workingu – dodaje.

Nowa aranżacja wspiera także działalność najemców galerii. W elementach zespolonych z zabudową meblową przygotowano miejsca na tzw. slim boardy, w których znajdą się reklamy najemców. Strefa daje także możliwość zainstalowania 55 calowych ekranów LED.

RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2019
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

W zgodzie z trendami

Zmiany na food court, jakie wprowadził Gemini Park są zgodne z trendami, jakie panują na rynku. Na prace modernizacyjne decyduje się znaczna część galerii, zwłaszcza obiektów działających dłużej niż 5 lat. Powód? Coraz bardziej docenia się znaczenie food court dla rozwoju centrum handlowego. To ta część galerii zatrzymuje dziś często klienta na dłużej, a co za tym idzie generuje lepsze obroty dla najemców.

Dostrzegalne są również zmiany w stylu życia konsumentów. Polacy coraz więcej czasu spędzają w restauracjach, chętniej ulegają trendom np. idei slow food czy modzie na street food, żyją przy tym bardziej świadomie i szukają dobrej jakości.  Zmieniają się także ich oczekiwania, co do wyglądu lokalu, w którym się zatrzymują na posiłek.

 

– Polacy oczekują dziś od galerii czegoś więcej niż miejsca przypominającego stołówkę czy szkolny bufet. Nowoczesny food court powinien mieć ciekawy design, a klimatem nawiązywać do restauracji lub modnych bistro. Ma także spełniać znacznie szerszą funkcję niż tylko obsługa lokali gastronomicznych. Chcemy trzecich miejsc, w których poza domem czy pracą, możemy się spotkać  i przyjemnie spędzić czas mówi Zbigniew Nowak.

I dodaje: – To zmiany, jakie podpowiada nam rynek i sam konsument. Staramy się więc wsłuchiwać w te oczekiwania i potrzeby oraz stopniowo je realizować. Po zmianach zrealizowanych na ternie parkingu i w strefach wejść do centrum, food court to dopiero pierwszy etap prac wewnątrz obiektu, jakie mamy zaplanowane na najbliższe dwa lata. Przed nami także modernizacja toalet i alei handlowych  – zapowiada.

Więcej klientów z daleka

Ale rynkowe trendy to nie jedyny powód zmian na food court. W galerii systematycznie rośnie także jej zasięg i liczba klientów dojeżdżająca tutaj na zakupy z dalszych zakątków Małopolski, oddalonych nawet o 80 km. W efekcie dziś aż 60 proc. klientów galerii to osoby spoza Tarnowa, które do Gemini Park Tarnów przyciąga m.in. atrakcyjna oferta handlowa.

– Im więcej mamy klientów spoza Tarnowa, tym większą popularnością cieszy się strefa gastronomiczna. Powód jest prosty. Klienci z dalszych okolic Małopolski spędzają w naszej galerii więcej czasu, nawet 2-3 godziny. Chętniej przy tym korzystają także z oferty restauracji czy kawiarni, zwłaszcza jeśli na zakupy zaplanowali cały dzień. Nie możemy również zapominać, że dużą grupę naszych klientów stanowią rodziny z dziećmi. Bardziej przyjazny,  funkcjonalny food court oraz nowe udogodnienia to również ukłon w ich kierunku  – mówi Zbigniew Nowak.

Zmodernizowany food court obsługuje dziś 5 lokali: KFC, Pizza Hut Express, Olimp, Grand Kebab oraz Subway. Ofertę dopełniają także kawiarnie i restauracje poza tą strefą, są wśród nich:  stoiska Cheers Bistro, Geki Sushi, Soki Palm Smoothie Bar,  kawiarnio-lodziarnie Grycan, Carte d’Or oraz Ice Cafe, a także piekarnio-cukiernia Awiteks.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

 

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 28.02.2019
Aktualizacja: 28.02.2019