Hard Rock krytykowany za używanie jaj z chowu klatkowego

Fundacja Alberta Schweitzera wchodząca w skład koalicji Open Wing Alliance (OWA) dołączyła do globalnej kampanii skierowanej przeciwko Hard Rock International. Ponad 75 organizacji zajmujących się ochroną zwierząt, wzywa firmę do publicznego zobowiązania do całkowitej rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego. Chodzi o 217 lokalizacjach na całym świecie.

Międzynarodowa kampania prowadzona jest przez organizacje członkowskie  Open Wing Alliance. Globalna koalicja działa na rzecz poprawy dobrostanu kur hodowanych na fermach przemysłowych. Kampania skierowana do Hard Rock chce pokazać firmie, że mając w łańcuchach dostaw jaja pochodzące  z chowu klatkowego, ponosi odpowiedzialność za okrucieństwo, jakiego doświadczają zwierzęta.

Hard Rock jest jedną z najpopularniejszych atrakcji turystycznych obecnych w największych miastach na całym świecie. Firma, której przyświecają hasła takie jak: “Love All-Serve All” (‘Kochaj wszystkich – usługuj wszystkim”) “Take Time To Be Kind” (Poświęć czas, by być uprzejmym”,  ‘Save The Planet, (“Uratuj planetę”), ma obowiązek  reagować na cierpienie zwierząt hodowlanych, które znajdują się w jej łańcuchu dostaw – mówi Alexandria Beck, dyrektorka koalicji Open Wing Alliance. – Dzięki tej jednej ważnej decyzji, Hard Rock ma szansę poprawić życie milionów kur znoszących jaja. Może dołączyć do grona firm, które już dawno podjęły ten słuszny krok – dodaje Karolina Kunda-Kuwieckij, koordynatorka kampanii w Fundacji Alberta Schweitzera.

Żadnej deklaracji odnośnie jaj

Obecnie Hard Rock nie ma żadnej polityki związanej z dobrostanem zwierząt w żadnej ze swoich lokalizacji na całym świecie. Jaja i produkty jajeczne wytwarzane na potrzeby łańcucha dostaw, pochodzą z jednego z chowu klatkowego. W tym systemie kury zamykane są w ciasnych i brudnych klatkach. Zazwyczaj w jednej klatce, nie większej niż przeciętna szuflada szafki na dokumenty w biurku, przebywa od sześciu do dziesięciu kur. Klatki te są tak małe, a stłoczenie tak duże, że zwierzęta nie mogą realizować swoich naturalnych potrzeb i instynktownych zachowań. Bardzo często ich łapy i skrzydła klinują się w metalowych elementach klatek. Dlatego powoduje to liczne złamania lub pęknięcia kości, deformacje oraz utratę piór. Niektóre kury, zbyt wyczerpane lub niezdolne do ruchu, są tratowane na śmierć przez inne kury, z którymi dzielą klatkę.

Petycja organizacji

Światowe firmy i liderzy branży rezygnują z jaj z tego rodzaju chowu. Największe firmy na świecie mają już takie deklaracje. Ważnym aspektem jest, że wśród nich są liderzy branży. Chodzi m.in. o sieć restauracji Burger King, kawiarnie Costa Coffee, sieci hoteli Marriott,  InterContinental i Wyndham. Dołączyły również sklepy Aldi,  producenci żywności Barilla, Unilever i Nestle, czy firmy cateringowe Sodexo i Compass Group. Hard Rock wciąż nie przyłączył się do tego globalnego ruchu na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt.

W ramach skoordynowanych działań z koalicją Open Wing Alliance, Fundacja Alberta Schweitzera uruchomiła petycję na swojej stronie internetowej. Dlatego będzie też brać udział w akcjach w mediach społecznościowych 23 i 24 lutego 2021 roku. 24 lutego tysiące aktywistów z całego świata wezmą udział w globalnym dniu akcji na Twitterze. Ma to zachęcić firmę Hard Rock do podjęcia zobowiązania i całkowitej rezygnacji z jaj pochodzących z chowu klatkowego. Mowa o wszystkich lokalizacjach na całym świecie.

Link do strony z petycją: www.schweitzer.pl/koniec-z-jajami-klatkowymi-w-hard-rock-podpisz-petycje

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać s
ię z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.