Hochland realizuje strategię zrównoważonego rozwoju

Udostępnij artykuł
Już udało się m.in. zweryfikować możliwości optymalizacji opakowań dążąc do redukcji użytych surowców, w tym tworzyw sztucznych, czy papieru: w latach 2018-2019. Dzięki optymalizacji opakowań oraz poprzez procesy inwestycyjne, uzyskano redukcję tworzyw sztucznych o 110 ton/rok i papieru o 418 ton/rok. W 2020 roku zmniejszono ilość wprowadzanego papieru o 46 ton.

Firma jako cel nadrzędny określiła zmniejszenie śladu klimatycznego i środowiskowego. Co roku Hochland chce redukować wpływ na środowisko o 1,5 proc. Przyjęto najważniejsze kierunki zmian i działań wraz z potrzebnymi narzędziami oraz jasno określonymi miernikami. Firma zobowiązała się do osiągnięcia w okresie do 2025 roku 50 proc. redukcji emisji dwutlenku węgla. Dodatkowo już od 2021 roku neutralności klimatycznej zakładów produkcyjnych. Zadeklarowano zostanie liderem branżowym w kwestiach dobrostanu zwierząt. Został określony też konkretny cel, aby 70 proc. dostawców mleka znalazło się w najwyższej kategorii ocen dobrostanu zwierząt. Przyjęto zastosowanie wyłącznie nadających się do recyklingu opakowań dla wyrobów. Istotne będzie też szerokie zastosowanie zasad gospodarki cyrkularnej, przy znaczącej redukcji odpadów i wykorzystania mediów.

Jasne cele, wybrane narzędzia i mierniki dają gwarancję, że nasze aspiracje w zakresie zrównoważonego rozwoju zostaną zrealizowane! Do życia powołany został interdyscyplinarny zespół ds. monitorowania efektów działań dla zrównoważonego rozwoju – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.  

Miniony, 2020 rok pokazał, że Hochland Polska w obszarze zrównoważonego rozwoju może pochwalić się wieloma dobrymi praktykami. Krzewiąc kulturę zrównoważonego rozwoju Hochland Polska angażuje wszystkich pracowników, aby dbali o dziś i jutro otoczenia – środowiska naturalnego i społecznego.

Hochland istnieje na polskim rynku od początku lat 90-tych. W Polsce działają dwa zakłady produkcyjne – w Kaźmierzu i Węgrowie. Hochland, Almette, Valbon to marki, pod którymi kryje się cała gama produktów, dostępna także dla rynku HoReCa. Wszystkie produkty z oferty Hochland wyróżnia smak i jakość, dzięki najlepszym surowcom i technologiom.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 23.02.2021
Aktualizacja: 23.02.2021