Jaki alkohol najczęściej wybierają Polacy?

Udostępnij artykuł

Alkohol najczęściej kupowany przez Polaków na własny użytek to piwo – kupuje je 3/4 badanych. Kolejne najpopularniejsze alkohole to: wino (42 proc.) oraz wódka biała (36 proc.). Wśród kobiet regularnie kupujących alkohol dominuje zakup wina. W przypadku mężczyzn najbardziej popularnym alkoholem jest piwo, ale też wódki białe, whisky i inne mocne trunki, min. koniak, gin, brandy.

Warto podkreślić, że mimo iż piwo jest najbardziej popularnym alkoholem wśród mężczyzn, niezależnie od wieku, to mężczyźni po 45 roku życia, częściej niż młodsi, kupują również mocniejsze alkohole. Kupując alkohol na prezent, ponad jedna trzecia Polaków najczęściej wybiera wina, 23 proc. whisky, a 15 proc. wódki białe. Co dziesiąty Polak deklaruje, że nie kupuje alkoholu na prezent, a jedynie dla siebie.

Nieco ponad połowa Polaków wybierając napoje procentowe kieruje się bieżącą potrzebą. Jedna piąta kupujących alkohol sięga tylko po ulubioną markę, a 15 proc. kupuje alkohol, gdy jest on w promocyjnej bądź atrakcyjnej cenie. Tylko co dziesiąty kupujący alkohol, deklaruje, że jest otwarty na nowe, nieznane produkty i w związku z tym chętnie je nabywa.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – czasopismo restauratorów 
!!!ZAWSZE BEZPŁATNY DOSTĘP DO PEŁNEGO WYDANIA!!!
kliknij aby zapoznać się z numerem:
LISTOPAD-GRUDZIEŃ 2016

Według większości respondentów kupujących alkohol (64 proc.) stoiska alkoholowe powinny oferować jak najwięcej różnych produktów, w tym również regionalne.

– Zdecydowana większość pełnoletnich Polaków kupuje alkohol, przy czym piwo triumfuje nad innymi trunkami. Popularność tego trunku może wynikać z jego przystępności cenowej oraz niskiej zawartości procentowej alkoholu w tym napoju. Istnieje jeszcze jedno, bardzo ciekawe zjawisko związane z piwem: od kilku lat obserwujemy rewolucję piwną na polskim rynku, gdzie małe, regionalne browary w coraz bardziej wyrazisty sposób zaznaczają swoją obecność. W Polsce, co chwila otwiera się nowy bar serwujący różne odmiany i smaki piw  – od dyniowych, przez wędzone, aż po kwiatowe. Wielkie koncerny piwne również nie pozostają dłużne tego typu trendom, eksperymentując i tworząc nowe odmiany swoich klasycznych pozycji. Zdaje się, że niedługo możemy spodziewać się, iż sprzedaż tego trunku w charakterze prezentu wzrośnie – już teraz na sklepowych półkach obserwujemy zwiększoną ilość zestawów podarunkowych wraz z oryginalnymi kuflami do konkretnych rodzajów piw – komentuje Paweł Jurowczyk, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.

ARC Rynek i Opinia już od 25 lat przeprowadza badania marketingowe oraz sondaże opinii publicznej i ma stałe miejsce wśród najlepszych instytutów badawczych w Polsce. Dzięki przynależności do największej międzynarodowej sieci zrzeszającej niezależne agencje badawcze – IriS – realizuje projekty badawcze w Europie i na świecie. Instytut ARC Rynek i Opinia posiada certyfikat jakości pracy ankieterów PKJPA, a wszystkie badania są realizowane w zgodzie ze standardami ESOMAR-u.