Lane’s Gin Bar – nowe, wyjątkowe miejsce w Hotelu Bristol, Warsaw

Udostępnij artykuł
Po modernizacji dawnego baru, w warszawskim Hotelu Bristol powstało nowoczesne, zupełnie nowe i wyjątkowe na mapie miasta miejsce. Lane’s to bar nie tylko dla wyznawców ginu, ale także idealna przestrzeń dla tych wszystkich, którzy spragnieni są czasu w naprawdę wyjątkowej, wyrafinowanej atmosferze, lubią dać się zaskoczyć i oczarować. W Lane’s stworzono rozmaite rytuały związane z celebrowaniem specjalnie dobranego portfolio wyjątkowych trunków. Głównie najlepszych gatunków ginu, ale też sprowadzonej z całego świata na zamówienie kolekcji niezwykłych alkoholi. Wizyta w Lane’s to spektakl dla zmysłów przygotowany na najwyższym poziomie przez najlepszych barmanów w mieście i szefów kuchni serwujących jedną z najmodniejszych kuchni świata: Nikkei – zapowiadają twórcy.

Przestrzeń Lane’s jest niczym kapsuła przenosząca w czasie i przestrzeni, ale też między nastrojami. Z jednej strony jest bowiem zdecydowana i poważna. Można usiąść przy barze i zatopić się w myślach rozmawiając najwyżej z osobą podającą nam koktajl. Wpaść na chwilę, by oderwać się od zgiełku miasta, widocznego przez wielkie okna baru. Można tu też w spokoju omówić ważkie sprawy. Z drugiej to miękka i otulająca przestrzeń: pozwala zatopić się w dyskretnym flircie, odprężyć w objęciach miękkich kanap lub spędzić luźny czas z przyjaciółmi. Zadowoli wielbicieli wyrafinowanego designu, którzy docenią nie tylko wnętrze i atmosferę, lecz również specjalnie pod Lane’s zaprojektowane przedmioty i rytuały.

Wystarczy popatrzeć przez olbrzymie okna baru Lane’s wychodzące na jeden z najważniejszych traktów Warszawy – Krakowskie Przedmieście, by przekonać się w jak ważnym punkcie miasta się znajdujemy. To jedno z najbardziej nasączonych fascynującymi historiami miejsc w mieście. We wnętrzu eleganckie i tradycyjne elementy przeplatają się jednak ze współczesnymi akcentami, tworząc przestrzeń, która w swym kształcie opiera się upływowi czasu i modom, jednocześnie jest nowoczesna i zachęca do zabawy i relaksu. Projekt wnętrza baru Lane’s został przygotowany przez projektantów z londyńskiej firmy Sagrada znanych także z renowacji legendarnej Café Bristol, a wcześniej z Arts Club and Sartoria czy wnętrz pięciogwiazdkowego hotelu The Norman w Tel Aviv.

Hotel Bristol bar
Od lewej: Rafał Madyński, prezes zarządu, współwłaściciel BROG B2B; Karolina Stępniak, redaktor naczelna czasopisma ŚWIAT HOTELI, współwłaścicielka BROG B2B, Marta Krzemińska, Marketing & PR Director, Hotel Bristol, a Luxury Collection Hotel, Warsaw.
Wnętrze

Wnętrze Lane’s łączy polskie i najlepsze światowe wpływy Art Deco – jednego z najbardziej szykownych, eleganckich i ponadczasowych stylów urządzania wnętrz wszech czasów. Skłania do odpoczynku i relaksu, by za chwilę pobudzić grą świadomie dobranych elementów wystroju. Z jednej strony opływowe kształty mebli – arcywygodnych foteli i sof, w których można się wręcz zanurzyć, zapraszają by na nich spędzić wygodne godziny. Z drugiej energetyczną dynamikę wnętrzu i odwiedzającym je gościom nadają nowoczesne, geometryczne wzory na ścianach i miękkim dywanie, a przede wszystkim spektakularny żyrandol. Ta zwiewna, lecz zdecydowana forma – wyrafinowany szklany kształt wykonanego na zamówienie magicznie mieniącego oświetlenia – przyciąga wzrok od pierwszego momentu obecności w Lane’s. Dodajcie do tego jeszcze grę światła na szlachetnych materiach, którymi w Lane’s jesteście otoczeni – szkle, kamieniu, mosiądzu, różnobarwnych pluszach, aksamitach i miękkiej skórze, z których wykonane są otaczające was powierzchnie i przedmioty – i uwodzicielskie barwy: od złamanego złota, beżowej szarości, poprzez brzoskwinię czy brązy.

To szykowne i eleganckie miejsce jednocześnie koi i rozwibrowuje. Wprawne oko szybko dojrzy, że przytulny bar w parę sekund może się ożywić: również za sprawą wbudowanej stacji DJskiej – czyli obietnicy Soft Electro House granego na żywo. Wiosną, latem i ciepłą jesienią naturalnym przedłużeniem Lane’s staje się warszawska, najbardziej reprezentacyjna ulica – a to dzięki wypełnionemu przepięknymi, miękkimi meblami tarasowi na świeżym powietrzu, który zapewne stanie się najszykowniejszym ogródkiem w mieście.

Koktajle

Esencją baru są oczywiście koktajle. W Lane’s podane są zawsze w ręcznie robionych kieliszkach i naczyniach o niezwykłych – czasem sexy, czasem zabawnych –kształtach. Zachwycają już same karty menu: oprócz tych bardziej klasycznych można sięgnąć po niestandardowe i zatopić w tajemnicach zawartych w sekretnym menu Little Black Book z odręcznymi notatkami i autorskimi recepturami.

Czułe oko wychwyci w menu powtarzający się motyw zabawnego jamnika o imieniu Stanley. Przepustkę do tożsamości osoby, od której Lane’s bierze swoją nazwę – pojawiający się również w rozmaitych dekoracjach baru oraz wykonanych przez polskich twórców grafikach.

Karta koktajli oznacza się subtelną równowagą między elegancją a nowoczesnością, wyrafinowaniem a szaloną kreatywnością. Lane’s to najbardziej profesjonalny butikowy gin-bar w Warszawie. Zespół barmanów oprócz tego, że na co dzień serwuje wyselekcjonowane, najlepsze alkohole i dobrane z idealnym wyczuciem luksusowe koktajle, ma też ambicję na nowo zdefiniować barową kulturę w Warszawie. Zamierza wnieść odrobinę brytyjskiej ekscentryczności do stolicy Polski. Można więc się tu spodziewać ekscytujących rytuałów związanych z piciem wyjątkowych, specjalnie pod to dobranych trunków. Spodziewajcie się więc, że będziecie bardzo zaskoczeni: sekretne składniki sprowadzane z całego świata, mieszanki i infuzje robione na miejscu podawane są w niespotykanych naczyniach i towarzyszą im starannie obmyślone niespodzianki.

Mózgiem stojącym za owymi atrakcjami, jak i za doborem koktajli w Lane’s jest Karol Rybicki – miksolog i barman gwiazd – znany przede wszystkim z innowacyjnych form tworzenia i prezentacji koktajli. Łączy różne dziedziny – od sztuki do chemii, aby w kreatywny i nietuzinkowy sposób osiągnąć efekt perfekcyjnego balansu między smakiem, a estetyką. Ostatnie 1,5 dekady gromadził doświadczenia i wiedzę w najbardziej renomowanych hotelach i barach Londynu. Jego miksturami delektowali się choćby Sean Connery, Leonardo Di Caprio, Rihanna, Madonna, Pitbull czy członkowie rodzin królewskich. Zawsze tworzy kompozycje na podstawie wnikliwej rozmowy z Gościem, ale włącza w nie osobiste wynalazki. Karol to bowiem pasjonat komponowania własnych smaków i wszystkiego co w barze potrzebne do powstania niesamowitych koktajli. Sam wymyśla i produkuje infuzje, bittersy, likiery, kordiale, przeciery, mieszanki ziół. Kilka jego pomysłów stworzyło nowe trendy na londyńskiej i światowej scenie: włączył w nią m.in. używanie syropu z pędów sosny czy ciosanie brył lodu jako dekorację drinka.

ŚWIAT HOTELI – WRZESIEŃ-PAŹDZIERNIK 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Wyjątkowy charakter Lane’s dopełnia jedzenie: idealne do dzielenia się, łączące lokalne smaki z tymi z Ameryki Południowej i Japonii. Kuchnia Nikkei, która podbiła już światowe stolice, to potrawy stworzone przez japońską diasporę w Peru, wykorzystujące lokalne, południowoamerykańskie składniki w idealnym mariażu z japońskimi (np. ajiamarillo – specjalną żółtą paprykę i Wagyu – najlepszą na świecie wołowinę). Nie brakuje precyzyjnych japońskich technik wykonywania potraw (tatar – zamieniony w ceviche, chrupiąca tempura, udony) oraz azjatyckiej harmonii smaku. Dania kuchni Nikkei zaskakują innowacyjnością połączeń, holistycznym podejściem do projektowania doznań zmysłowych: liczy się nie tylko smak, lecz również konsystencja, dobór barw, a nawet dźwięk, jaki wydaje potrawa. Dania podawane w Lane’s są idealnie sparowane z podawanymi tam koktajlami, tworząc razem niezapomniane przeżycie, które naprawdę rozbudza ciekawość.

Lane’s to nie miejsce, to doświadczenie. Z jednej strony ekstremalnego profesjonalnego zaopiekowania, dyskrecji i luzu, z drugiej – elegancji, otwartości i zaspokojenia potrzeby nowych doświadczeń i ekscytacji. To miejsce, które redefiniuje warszawski szyk – z jednej strony kosmopolityczne, dynamiczne i żywe z drugiej, zanurzone we wszystkim, czym była Warszawa w czasach swojej największej świetności, miasto eleganckie, otwarte i ciekawe.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 05.11.2021
Aktualizacja: 12.01.2022