Maxipizza: umowa najmu lokalu w Katowicach

Udostępnij artykuł

Sieć restauracji Maxipizza odnotowała w 2009 roku 2,91 mln zł przychodów netto ze sprzedaży w porównaniu z 2,57 mln zł w poprzednim roku. Zysk netto wyniósł 2 tys. zł (886 tys. zł straty w 2008 r.). W samym IV kwartale 2009 roku spółka odnotowała 742 tys. zł przychodów netto ze sprzedaży (582 tys. zł w analogicznym okresie roku poprzedniego) oraz 58 tys. zł zysku netto w porównaniu do 424 tys. zł straty w IV kwartale 2008 r. Zarząd spółki ocenił, że realizowana strategia rozwoju polegająca m.in. na minimalizacji kosztów stałych oraz bardzo starannym doborze nowych lokalizacji przynosi rezultaty pozytywnie wpływające na osiągane wyniki. – Przyjęta strategia rozwoju polegająca na uruchamianiu nowych pizzerii działających w oparciu o współpracę na zasadzie franczyzy wywiera w ocenie zarządu pożądany wpływ na wyniki finansowe osiągane przez spółkę. Zarząd zamierza kontynuować realizowanie zaplanowanych założeń. Obecnie są prowadzone rozmowy z przedsiębiorcami zainteresowanymi przystąpieniem do sieci Maxipizza, dokonywana jest również ciągła analiza pojawiających się lokalizacji Spółka zamierza uruchomić nowe placówki franczyzowe w roku 2010, systematycznie rozwijać sieć i zwiększać wartość firmy – podał zarząd spółki Maxipizza w raporcie za 2009 rok.

Maxipizza SA powstała w 2002 roku w Kielcach. Na giełdzie NewConnect notowana jest od lutego 2008 roku. Obecnie spółka prowadzi pięć pizzerii: w Krakowie Sosnowcu, Kielcach, Tychach i Świętochłowicach. Trzy z nich ruszyły w 2009 roku. Ponadto w połowie marca 2010 roku Maxipizza poinformowała o podpisaniu umowy najmu lokalu o powierzchni 210 mkw. w centrum Rzeszowa. Spółka planuje uruchomić w lokalu kolejną pizzerię, która będzie działała na zasadzie franczyzy.

System franczyzowy został uruchomiony w 2009 roku. Jak podaje zarząd, stale prowadzone są rozmowy z zainteresowanymi podmiotami. Inwestycja w franczyzową restaurację Maxipizza to koszt 120-200 tys. zł. Przedsiębiorcy powinni także dysponować lokalem o powierzchni nie mniejszej niż 100 mkw.
 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 26.04.2010
Aktualizacja: 26.04.2010