Jakie inwestycje i zakupy firma planuje na najbliższe miesiące?
Kilka lat temu zaczęliśmy budować model franczyzowy naszych spółek i te prace trwają nadal. Traktujemy poświęcony na to czas jako inwestycję w przyszłość MJM, ale nie chcemy zbyt wcześnie zdradzać szczegółów.
Jakie kwestie są najistotniejsze w relacjach z dostawcami?
Budowanie odpowiedzialnych relacji z dostawcami pozwala zarówno firmie, jak i jej kontra-hentom na zwiększenie szans powodzenia prowadzonej działalności oraz zminimalizowanie szeregu ryzyk. Uważam również, że utrzymywanie i rozwijanie odpowiedzialnych standardów w relacjach z dostawcami i w całym procesie produkcji i dystrybucji pozwala firmie lepiej dostosować się do rynku gastronomii. Wybierając dostawcę musimy pamiętać, że jest to firma, która w jakiś sposób się powinna utożsamiać z kontrahentem.
W jakich obszarach dostaw Państwa oczekiwania wciąż nie są w pełni realizowane?
Uważam, że na chwilę obecną logistyka w branży HoReCa jest na tyle mocno rozwinięta, że trudno znaleźć punkt na mapie, do którego firma będzie miała problem z dostarczeniem towaru.
Czy w najbliższym czasie będą poszukiwani lub zmieniani dostawcy jakiegoś produktu lub usługi?
Trudno jednoznacznie stwierdzić, czy w najbliższym czasie będziemy kogoś poszukiwać lub zmieniać, bo to wszystko zależy od współpracy i jak wcześniej wspominałem, elastyczności. Jesteśmy zwolennikiem współpracy długofalowej. Póki co dostawcy naszej całej grupy MJM spisują się dobrze. Oczywiście jesteśmy otwarci na nowe produkty i ewentualne zmiany w każdym aspekcie. Staramy się być na bieżąco: jeździmy po targach w całej Europie i interesujemy się całym rynkiem gastronomicznym. Niedawno gościliśmy np. na mistrzostwach kucharzy w Erfurcie.
Jaki jest według Pana idealny dostawca?
Myślę, że idealny dostawca nie istnieje i jest to pojęcie względne. Uważam również, że tu chodzi głównie o relację i partnerstwo obustronne i przyjęty sposób rozwiązywania codziennych problemów. U naszych dostawców cenimy sobie wiarygodność, bo przekłada się ona na jakość dostarczanych produktów i jakość świadczonych usług.
Więcej o relacjach z dostawcami
i planach zakupowych sieci gastronomicznych
w najnowszym wydaniu
Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2017
Już wkrótce na rynku!