Noclegi.pl: Rekordowe walentynki, zainteresowanie wyjazdami wciąż rośnie

Udostępnij artykuł
Pomimo ograniczeń w liczbie dostępnych miejsc i cen wyższych, zanotowano aż o połowę więcej rezerwacji na walentynkowy weekend niż w zeszłym roku – wynika z danych Noclegi.pl. Chętnie korzystano też z bonu turystycznego. Stale rośnie też zainteresowanie wyjazdami na majówkę i wakacje.

Weekend był rekordowy, bo zarezerwowano aż o 48 proc. więcej noclegów niż w tym samym okresie 2020 roku, jeszcze przed wybuchem pandemii. Ponadto rezerwacje przedłużane są na cały tydzień – mówi Natalia Jaworska, ekspert Noclegi.pl. – To oczywiście nie wystarczy, żeby odrobić straty, ale skala zainteresowania wyjazdami pozwala nieco poprawić nastroje w branży i z większym optymizmem patrzeć na nadchodzący sezon, o ile nie przyjdą kolejne obostrzenia – dodaje.

Najwięcej osób wybrało się w góry i tam odnotowano największe wzrosty względem ubiegłego roku. Wisła przyjęła na Walentynki o 89 proc. więcej turystów niż w 2020 roku, Krynica-Zdrój – 80 proc., a Karpacz 47 proc.. Wraz z uruchomieniem stoków narciarskich, wzrosła popularność Murzasichle.

Miejscowość ta znalazła się w gronie pięciu najchętniej wybieranych w naszym portalu, pomimo tego, że właśnie tam zanotowaliśmy najwyższą średnią cenę za nocleg, aż 110 złotych za osobę. Wzrosło także zainteresowanie Krynicą-Zdrój, gdzie w porównaniu z 2020 rokiem podniesiono ceny z 46 złotych do 88 złotych – wylicza ekspert Noclegi.pl.

Najwyraźniej wykorzystując zainteresowanie, właściciele obiektów hotelowych postanowili podreperować nadszarpnięte budżety. Średnia cena za walentynkowy wyjazd była wyższa o 20 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Co ciekawe, w tym roku większym zainteresowaniem cieszyły się wyjazdy nad morze. Na liście najczęściej wybieranych miejscowości pojawiły się Gdańsk (średnio 94 złotych za osobę za noc) i Kołobrzeg (85 złotych). 

Wszystko wskazuje również na to, że zamiast romantycznego wypadu we dwoje Polacy wybrali rodzinny wyjazd z dziećmi. W lutym, w porównaniu do ostatniego tygodnia stycznia w platformie zarezerwowano o 80 proc. więcej wyjazdów z wykorzystaniem bonu turystycznego. – Wpływ miały na to zapewne akcje promujące wykorzystanie bonu. W naszym portalu mamy ponad 2200 obiektów, które akceptują płatność bonem turystycznym online, zachęcając do skorzystania z niego rabatami – tłumaczy Natalia Jaworska i dodaje, że wzrost zainteresowania bonem widać w rezerwacjach na kolejne weekendy, majówkę i wakacje. Ich liczba rośnie każdego dnia. W lutym 2021 w portalu zarezerwowano na różne terminy o 150 proc. więcej noclegów niż w tym samym okresie 2020 roku, a więc jeszcze przed pandemią. 

ŚWIAT HOTELI listopad-grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoz
nać się z pełną treścią publikacji <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.