Polskie Jadło przejmuje spółkę Ko-operator

Udostępnij artykuł

– Na mocy umowy spółka Polskie Jadło stała się spółką dominującą względem spółki Ko-operator Bronikowski, Górzyński sp.j. przejmując pełną kontrolę finansową i organizacyjną. Począwszy od dnia 1 września 2010 zgodnie z powołaną umową Polskie Jadło SA na mocy zasad wynikających z Międzynarodowych Standardów Sprawozdawczości Finansowej dokonywać będzie konsolidacji danych finansowych obydwu spółek – podała spółka Polskie Jadło w komunikacie.

Obie firmy od dawna łączą juz relacje biznesowe. Ko-Operator prowadzi m.in. działalność cateringową Polskiego Jadła. Ponadto jednym z trzech wspólników Ko-Operatora jest Michał Kościuszko, syn Jana Kościuszki, prezesa i głównego udziałowca Polskiego Jadło.

Spółka Polskie Jadło miała w I kwartale br. 0,07 mln zł jednostkowego zysku netto wobec 1,11 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody wyniosły 1,09 mln zł wobec 5,01 mln zł rok wcześniej. W 2009 r. spółka osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 13,9 mln zł, z czego 4,5 mln zł z działalności gastronomicznej, co oznaczało spadek o 46,77 proc. w stosunku do ub.r.

Polskie Jadło SA jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych podmiotów operujących w sektorze usług gastronomicznych w Polsce. Działalność powstałej w 1996 roku spółki przez 10 lat koncentrowała się na rozwoju sieci restauracji Chłopskie Jadło. Po ich sprzedaży w 2006 roku pozyskane środki zostały zainwestowane w budowę i zarządzanie nowymi sieciami restauracji, gościńców i pierog arni. Drugim segmentem działalności firmy, rozwijanym od 2004 roku, jest produkcja i sprzedaż wyrobów i dań gotowych kuchni polskiej obecnie rozszerzona o produkcję i dystrybucję pierogów segmentu premium.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 25.08.2010
Aktualizacja: 25.08.2010