Celem badania była analiza świadomości marek internetowych systemów rezerwacji hotelowej w Polsce. Wyniki powstały na podstawie odpowiedzi 1004 respondentów w wieku 20-45 lat, mieszkańców Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Gdańska i Szczecina, którzy w ciągu ostatnich 12 miesięcy odbyli podróże prywatne lub służbowe.
Znajomość serwisu rezerwacji hotelowych HRS.pl zadeklarowało 98 proc. respondentów, 1/3 z nich wymieniała HRS spontanicznie. W porównaniu z poprzednim badaniem, wykonanym w czerwcu 2012 roku, świadomość marki HRS.pl wzrosła o 22 proc. Pozycję lidera pod względem świadomości marki przez długi czas zajmował w Polsce serwis Booking, jednak według najnowszego badania wyprzedził go właśnie HRS.pl. Spośród wszystkich badanych serwisów rezerwacyjnych, poza Booking i HRS.pl, znaczące zmiany świadomości marki zanotował jeszcze tylko portal Trivago.
>>> Przeczytaj również: Wkrótce Rynek Hotelarski w Polsce – Raport 2013
Podejmując decyzję o wyborze serwisu internetowego, 7 na 10 badanych rozważa wybór HRS.pl. Liczba klientów serwisu HRS.pl systematycznie rośnie: z 4 proc. w roku 2010 do 17 proc. w lipcu 2012, do 25 proc. w listopadzie 2012 i do 39 proc. w czerwcu 2013. – Te wyniki są bardzo optymistyczne. Świadczą o zaufaniu do marki, a także o zadowoleniu z bogatej oferty hotelowej HRS. Staramy się cały czas dostarczać klientom takich propozycji, które spełnią ich najbardziej wymagające oczekiwania i to procentuje – mówi Łukasz Dąbrowski, dyrektor generalny HRS Polska.
Podczas badania ankietowani mogli również ocenić wartości emocjonalne poszczególnych marek oraz oferowane przez nie usługi. Respondenci wyróżnili HRS za bardzo dobrą ofertę hotelową w Polsce. Docenili również ofertę skierowaną do podróżujących służbowo oraz promocję HRS DEALS, w której cztero- i pięciogwiazdkowe hotele z najwyższymi ocenami gości można zarezerwać 50 proc. taniej. – Sukces marki HRS w Polsce to efekt ostatnich dwóch lat pracy nad produktem oraz przygotowanej specjalnie na polski rynek kampanii telewizyjnej. Udowodnilśmy, że hotele to produkt dla każdego – podkreśla Artur Lisowski, dyrektor Marketingu HRS Polska.