Rzeszów nie marnuje jedzenia z Too Good To Go

Udostępnij artykuł
Mieszkańcy miasta mogą korzystać z aplikacji i uratować niesprzedane dania i produkty z lokalnych restauracji, kawiarni, cukierni i sklepów. Wśród miejsc, które już dołączyły do rewolucji z Too Good To Go, znalazły się: FoodCrafters, Le petit reve, Cafe Lulu ★ Jasło, Delikatesy z Natury, Cukiernia Kukułka, Pajownia, Powoli cafe, Restauracja Indyjska Hindi, Anatomia kawy, Cukiernia Słodka Mrówka, Cafe Parkowa, Zacisze Anioła – Rzeszów, Zacisze Anioła – Łańcut, Fit Cake – Rzeszów, DIETdrive TARNÓW, Kołacz Węgierski SANOK, Palce Lizać – Kawiarnia i Lodziarnia, Cukiernia Słodkie Siostry, Zaparzymy Dębica oraz Krosno, a także sieć handlowa Carrefour, bp, Costa Coffee, Pizza Hut, North Fish i wiele innych.

Idea walki z marnowaniem jedzenia nie jest rzeszowianom obca. Od lat mieszkańcy aktywnie przekazują nadwyżkową żywność do działającej w mieście lodówki foodsharingowej prowadzonej przez Stowarzyszenie Zupełne Dobro. Z końcem stycznia zyskają oni nową możliwość ratowania wielu smacznych posiłków dzięki aplikacji Too Good To Go. To narzędzie dla każdego posiadacza smartfona łączące mieszkańców miasta i okolic z ulubionymi miejscami, które na koniec dnia przygotują pyszną paczkę-niespodziankę ze świeżą, niesprzedaną danego dnia żywnością. Aplikacja pomaga nie tylko zagospodarować nadwyżkę jedzenia, ale również wspiera branżę gastronomiczną, która znalazła się w ciężkiej sytuacji. Rzeszów jest kolejnym punktem na mapie Polski, który dołącza do rewolucji w niemarnowaniu.

Warto przypomnieć, że problem wyrzucania żywności dotyczy każdego z nas. Jak wskazują najnowsze badania w ramach projektu PROM, rocznie marnujemy 4,8 mln ton jedzenia! Oznacza to, że w Polsce w każdej sekundzie przez cały rok wyrzucanych do kosza jest blisko 153 kilogramy żywności w całym łańcuchu, z czego aż 92 kg w polskich domach – czyli zawrotne 60%.

Ratując paczki-niespodzianki pomagamy środowisku. Każda przechwycona paczka to ekwiwalent 2,5 kg niezmarnowanej emisji CO2e. Do tej pory użytkownicy aplikacji uratowali ponad 587 tysięcy posiłków, nie marnując tym samym 1467,5 tony CO2. To tyle ile wyemitowałby samolot, okrążając Ziemię 289 razy.

Wszystkie działania mające na celu zminimalizowanie marnowania żywności to konieczne rozwiązania. Korzystanie z aplikacji Too Good To Go powinno być tak powszechną czynnością jak picie wody z kranu, korzystanie z własnych toreb na zakupy, czy odpowiednia segregacja śmieci – dodaje, pochodząca z Rzeszowa prekursorka kuchni zero-waste, Jagna Niedzielska. – Jeśli kogoś nie interesuje ograniczanie marnowania żywności w kontekście środowiskowym, to warto pomyśleć o tym w kontekście ekonomicznym. To strata naszych pieniędzy. Aplikacja daje korzyść obu stronom – restauratorom oraz klientom. Nie wierzę, że da się uniknąć marnowania żywności w 100 proc., ale jesteśmy to w stanie znacznie ograniczyć. Z mojego punktu widzenia wyrzucanie jedzenia to “siara”. – zaznacza Niedzielska.

Witamy Rzeszów na pokładzie Too Good To Go. To pierwsze miasto, które dołącza do rewolucji w niemarnowaniu w 2021 roku i ciepłe przyjęcie, z jakim się spotkaliśmy ze strony lokalnych biznesów spożywczych, nastraja nas bardzo pozytywnie. Każdego dnia do aplikacji dołączają nowe miejsca nie tylko w samym Rzeszowie, ale też w sąsiednich miejscowościach, a paczki pojawiające się w aplikacji znikają w mgnieniu oka. Nie mogliśmy sobie wymarzyć lepszego startu w nowym roku! – mówi Anna Kurnatowska, Country Managerka Too Good To Go.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać
się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 29.01.2021
Aktualizacja: 02.02.2021