Śląskie: Centrum handlowe szykuje modernizację food court’u

Udostępnij artykuł
Strefa food court ma coraz większe znaczenie dla działalności centrum handlowego. Przestrzeń ta nie tylko zatrzymuje klienta na dłużej w obiekcie, ale jest także ważnym elementem consumer experience czy rozwoju koncepcji galerii społecznościowej. Rosnąca rola tych przestrzeni sprawia, że centra w całej Polsce coraz więcej inwestują w ich modernizację. Na taki ruch zdecydował się także Gemini Park Bielsko-Biała.

Gastro boom zmienia galerie

W Polsce trwa restauracyjny i kulinarny boom. Nie omija on także centrów handlowych. W galeriach nie tylko przybywa nowych formatów restauracji i kawiarni, a tym samym dynamicznie rośnie procentowy udział oferty gastronomicznej w tenant-mixie, spore zmiany zachodzą także w kształcie samych stref food court. Centra handlowe nieustannie poszukują nowych pomysłów na tę przestrzeń i inwestują. Powód? Ciekawie zaprojektowany food court, sięgający np. po ideę „trzeciego miejsca”, nowe funkcje czy design znany z modnych restauracji, generuje większy ruch w restauracjach i galerii, wydłuża czas, jaki klienci spędzają w obiekcie oraz zapewnia doświadczenia poza zakupowe, jakich dziś oczekuje konsument.

Nowoczesny food court w Gemini

Nic więc dziwnego, że również Gemini Park Bielsko-Biała podjął  decyzje o modernizacji strefy gastronomicznej. Ta rodzinna galeria od wielu lat mocno inwestuje w rozwój infrastruktury sprzyjającej spotkaniom, integracji społeczności lokalnej i konsumpcji czasu wolnego. Prace nad nowym kształtem food courtu mają ruszyć jeszcze w tym roku. Za projekt przebudowy odpowiada pracownia Zuo Architecture, znana z realizacji m.in. dla Gare Saint Lazare w Paryżu, @7 Center w Montpellier czy Musee Guggenheim w Helsinkach. Co dokładnie się zmieni? Na food court’cie wydzielone zostaną nowe przestrzenie, tak aby zapewnić gościom jeszcze większą prywatność np. podczas rodzinnego obiadu, spotkania towarzyskiego czy biznesowego lunchu. Nowe podstrefy mają być także zdecydowanie bardziej przyjazne rodzinom z niemowlętami i małymi dziećmi. Zmieni się także cały wystrój. Ten ostatni zostanie zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami panującymi na rynku. Na food courcie pojawią się m.in. nowe, designerskie meble polskich projektantów i producentów, a także nowe typy siedzisk np. wygodne sofy. Wymienione zostaną także m.in. stoliki i krzesła. Zastosowane kolory natury i materiały ocieplą całe wnętrze, czyniąc je przytulnym. Efekt podkreśli także nowe oświetlenie. Dzięki zastosowanym meblom i wydzielonym przestrzeniom zwiększy się także liczba miejsc siedzących. Także sama strefa nieznacznie się powiększy. Przestrzeń restauracyjna po metamorfozie ma być także bardziej dopasowana do potrzeb rodzin z dziećmi. Powstanie m.in. specjalna strefa, w której będzie można wygodnie i bezpiecznie zjeść i wypocząć z dzieckiem. Pojawią się także meble dostosowane do wzrostu dzieci, a także potrzeb najmłodszych klientów. W swoim projekcie galeria nie zapomniała także o młodzieży i biznesie. Nowy projekt aranżacji food courtu będzie umożliwiał korzystanie w tym miejscu z bezpłatnego wi-fi. Z kolei specjalne gniazda USB wbudowane w nowe meble pozwolą na podładowanie np. smartfonów lub laptopów. Dzięki tej zmianie food court zyska nie tylko dodatkową funkcję towarzyszką, ale także pełnić będzie rolę strefy co-workingowej, sprzyjającej pracy i spotkaniom przedstawicieli lokalnego small-biznesu.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE – GRUDZIEŃ 2018
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

– Food court w nowej odsłonie będzie nowoczesną, wygodną i przyjazną przestrzenią w której można zjeść posiłek i wypić kawę, zrobić sobie pauzę miedzy zakupami, umówić ze znajomymi, przejrzeć posty w social mediach, ale także popracować – mówi Krzysztof Brączek, dyrektor Gemini Park Bielsko-Biała.
– Dokonując tych zmian myślimy wielowymiarowo, w znaczący sposób poszerzając tradycyjną funkcję jaką spełnia strefa gastronomiczna i poszukując dla niej nowych zastosowań zgodnie z oczekiwaniami konsumentów. Jednym słowy tworzymy modelowe „trzecie miejsce”. I to kolejne już w naszej galerii – dodaje.

Wciąż rodzinna, ale też społecznościowa

Powód? To rodzinne centrum handlowe coraz odważniej sięga po możliwości jakie daje mu koncepcja galerii społecznościowej, w której atrakcje poza zakupowe odgrywają kluczową rolę. Już dziś szeroko pojęta oferta rozrywkowa oraz z obszaru leisure&activity zajmuje blisko 30 proc. powierzchni galerii. Obok 10-salowego kina Cinema City, działa tutaj także największe w mieście studio fitness, kids play Rajska Wyspa, a także mający 11,5 tys. m kw. ekologiczny „Park W DECHE”! – największa plenerowa strefa rekreacyjno-rozrywkowa przy galerii handlowej w Polsce. W tym ostatnim można znaleźć m.in. półkilometrowy park linowy z trzema trasami i  50 przeszkodami, a także park rekreacyjno-rozrywkowy nad rzeką Białą z ponad 60 atrakcjami, w tym m.in. zjeżdżalnią, karuzelą, szczudlarnią, labiryntami i poduchami do skakania czy grami zręcznościowymi.

W galerii działa także 14 restauracji, z czego 9 obsługuje food court. W ofercie znaleźć można m.in. Pizza Hut, KFC, McDonald’s,  Subway, a także kawiarnio-lodziarnię Lodomania. Do tego dania m.in. kuchni śródziemnomorskiej, polskiej, japońskiej oraz zdrowej żywności serwują restauracje Rondel De Gusto, Sushi Samuraj, Doner Kebab i Salad Fantasy. Poza strefą food court dopełnieniem oferty gastronomicznej są kawiarnio-lodziarnia Grycan, cukiernia Sowa, piekarnio-cukiernia Tyran oraz stoisko Juice Garden. Możliwość wypoczynku i zrobienia sobie przerwy między zakupami zapewnia klientom natomiast 10 przystosowanych do potrzeb rodzin, nowych stref wypoczynkowych, które rozstawiono po całym pasażu. Dodatkowo, największa z nich spełnia rolę strefy eventowej, w której organizowane są m.in. zabawy dla dzieci czy występy. Strefy te uruchomione zostały pod koniec 2018 roku i są początkiem zmian, jakie planuje galeria.

– W 2014 roku po rozbudowie wdrożyliśmy nową strategię marketingową pozycjonująca nasz obiekt, jako centrum rodzinne z dużym udziałem rozrywki. W ślad za zmianami w komunikacji poszły także liczne inwestycje, które tworzą dziś przyjazną rodzinom infrastrukturę i ofertę poza handlową. Modernizacja food court jest jedną z nich – mówi Krzysztof Brączek.
– Tak znaczące zmiany w przestrzeni gastronomicznej oraz dostosowanie jej do potrzeb osób w różnym wieku po raz kolejny umocni nasz wizerunek, jako galerii przyjaznej i otwartej na rodziny z dziećmi. Co więcej, wzmocni także pozycję galerii, w której można w ciekawej przestrzeni spędzić wolny czas z bliskimi – dodaje.

W zgodzie z trendami

Gemini Park nie ukrywa, że za planowanymi zmianami stoją także panujące na rynku trendy konsumenckie. – Polacy polubili jedzenie na mieście. Chętniej niż przed laty odwiedzamy restauracje i kawiarnie. Sporo też podróżujemy, poznajemy nowe kuchnie. Jadamy też w coraz atrakcyjniejszych wnętrzach – mówi Krzysztof Brączek.  W efekcie, przyzwyczajamy się do wysokiej jakości. Tego też oczekujemy dziś od centrów handlowych. Żeby być atrakcyjną strefa food court nie może przypominać już tylko dobrze wyposażonej stołówki, musi nawiązywać do klimatu i designu, jaki klienci znają z odwiedzanych na całym świecie restauracji czy kawiarni – dodaje. To jednak nie jedyny trend kryjący się za zmianami. – Wśród klientów mamy dziś zmianę pokoleniową. Do głosu doszło pokolenie millenialsów i pokolenie Z. Są to konsumenci, którzy od galerii oczekują nie tylko świetnej oferty handlowej, ale także consumer experience. Doskonale zaprojektowany food court o wielu funkcjach, spełniający także rolę strefy chilloutu jest jednym z elementów tego doświadczenia – wyjaśnia dyrektor obiektu.

 

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 30.01.2019
Aktualizacja: 31.01.2019