Sieć miała otworzyć pierwszą kawiarnię w Zagrzebiu w październiku br. Firma podjęła decyzję o przełożeniu tych planów po dokładnym monitoringu rynku. Według serwisu croatiantimes.com, jednym z jej powodów może być kultura picia kawy w tym kraju – Chorwaci wolą ją spożywać na siedząco, a nie „w biegu” w papierowych kubkach.
W III kwartale 2010 roku przychody Starbucksa wzrosły o 8,7 proc. (do 2,61 mld dol.). Zysk netto wzrósł o 37,2 proc. – do 207,7 mln dol., czyli 27 centów na akcję (w analogicznym okresie ub.r. było to 151,5 mln dol., czyli 20 centów na akcję).
Starbucks znajduje się na 261. pozycji rankingu największych firm świata magazynu Fortune. Firma zarządza około 8,7 tys. kawiarniami na świecie, z czego około 7 tys. w Stanach Zjednoczonych. Spółka oczekuje, że w roku rozliczeniowym 2010 otworzy w sumie 250 nowych kawiarni (wcześniejsze zapowiedzi mówiły o 300 lokalach). W 2011 roku ma ruszyć 500 kolejnych placówek sieci na całym świecie.
W Polsce, Czechach i na Węgrzech Starbucks zawiązał joint venture z AmRestem – spółkę AmRest Coffee – która w tej chwili operuje dziewięcioma lokalami w Pradze, trzema w Warszawie oraz po jednym we Wrocławiu i Poznaniu. W planach jest także otwarcie kolejnych kawiarni, m.in. w Krakowie, Warszawie oraz Trójmieście. Sieć prowadzona jest wyłącznie przez spółkę, która nie udziela licencji franczyzowych, choć – jak podano – otrzymuje sporo zapytań od osób zainteresowanych otwarciem lokali.