Spółka zakończyła poprzedni rok na plusie i planuje dynamiczny rozwój w Polsce i za granicą. Rozwój obejmie wszystkie koncepty, należące do spółki. Chodzi o Lodolandię, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebab i SiGelato.
Sweet Gallery cały czas prowadzi rozmowy z klientami z całej Polski, którzy interesują się współpracą franczyzową w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Od połowy stycznia 2021 r. firma ułatwia wejście do sieci Bafra Kebab. Pojawią się też dwa nowe koncepty gastronomiczne.
Miniony rok był krytyczny dla branży gastronomicznej. Rozwój ze względu na pandemię stanął niemal w miejscu. Dramat dotyczy przede wszystkim tradycyjnych restauracji z obsługą na miejscu, ale rykoszetem dostał również sektor street food.
Ubiegły rok był bardzo udany pod względem konsumpcji naszych produktów. Poziom sprzedaży lodów, kebabów i kołaczy był na wysokim poziomie. Nasze przychody wyniosły ok. 28 mln zł. Niestety spadło zainteresowanie współpracą franczyzową, które było najniższe wiosną podczas pierwszego lockdownu. Ludzie byli wystraszeni sytuacją. Bali się wirusa, a także drżeli o przyszłość zawodową i finansową, wstrzymując wszelkie inwestycje. Ostatecznie jednak sytuacja rynkowa zaczęła nam sprzyjać, a Ci, którzy postanowili wtedy otworzyć własny biznes, są teraz rok do przodu – przyznaje Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery.
Kolejne punkty w tym roku
Aktualnie pod marką Lodolandia, Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab funkcjonuje ponad 600 punktów. Jest to największa sieć franczyzowa w Polsce w segmencie street food. Wszystkie koncepty biznesowe dobrze poradziły sobie z kryzysem spowodowanym pandemią. To zasługa m.in. sprzedaży z okienka, czyli „take away”. Dodatkowo firma rozwinęła kanał sprzedaży z dostawą do klienta, co stanowi dodatkowe źródło dochodów franczyzobiorców.
Stworzyliśmy system do składania i realizacji zamówień online poprzez aplikację z korzystnymi warunkami finansowymi wynegocjowanymi z operatorami zamówień, dostawcami i operatorami płatności online. Franczyzobiorcy mogą z dnia na dzień uruchomić kanał delivery bez żadnych dodatkowych formalności, które w całości załatwia centrala firmy. W tej chwili sprzedaż z dostawą realizuje niemal 100 proc. punktów Bafra Kebab – przyznaje Krzysztof Olesiak.
W 2021 roku firma zamierza wdrożyć dwa nowe koncepty franczyzowe, które też będą funkcjonowały w branży gastronomicznej, w segmencie street food.
Na początku chcemy sprawdzić jaka będzie reakcja konsumentów na naszą nową ofertę, jak będą działać wdrożone rozwiązania i w razie potrzeby zrobić ich korektę. Kolejnym etapem będzie rozwój konceptów w modelu franczyzowym. Wkrótce ogłosimy szczegóły na temat planowanych modeli biznesowych – mówi Krzysztof Olesiak.
Sweet Gallery rozwija się również w Europie pod marką Ice and Roll i Cake and Roll. Punkty funkcjonują w Niemczech, w Austrii, na Słowacji, w Wielkiej Brytanii. Sweet Gallery mimo pandemii, w 2020 zadebiutowało w Rumunii. Posiada tam jednostki własne Ice and Roll i Cake and Roll, a także franczyzowe. W tym roku pojawi się tam 30 nowych punktów franczyzowych.
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE grudzień 2020
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<
© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.