[SPECJALNIE DLA NAS – RAPORT 2021] Współpraca z dostawcami rynku HoReCa od początku pandemii znacząco się zmieniła. Przede wszystkim obie strony, zarówno my, jak i nasi kontrahenci, musieliśmy w trybie natychmiastowym dostosować się do nowych, nieznanym nam dotąd realiów – mówi Tomasz Jaworski, kierownik gastronomii Resortu Nosalowy Dwór w komentarzu przygotowanym na potrzeby naszej publikacji Rynek Dostawców HoReCa w Polsce – RAPORT 2021.

Gastronomia hotelowa, w naszym przypadku, musiała sprostać wysokim wymaganiom gości indywidualnych w warunkach licznych ograniczeń i obostrzeń. To wiązało się m.in. z przearanżowaniem sposobu serwowania posiłków, a co za tym idzie, dostosowaniem wyposażenia i częściową zmianą asortymentu.
Na szczęście nasi dostawcy szybko dostosowali swoją ofertę do koniecznych zmian. Początek pandemii był trudny dla wszystkich. Natomiast po drugim lockdownie zweryfikowaliśmy dostawców bardziej szczegółowo. Wiemy już którzy partnerzy są gotowi rozmawiać z nami po partnersku, iść na pewne ustępstwa, uzbroić się w cierpliwość. Co ma ogromne znaczenie w naszej dalszej współpracy. Ci, którym na tym zależało byli zaskakująco elastyczni w sytuacji, gdy rozpędzony obiekt dysponujący prawie 400 pokojami, musiał w drastyczny i nagły sposób się zatrzymać. Doskonale rozumieli naszą trudną sytuację i za wszelką cenę starali się nam pomóc w tym trudnym okresie. Są również minusy. Wielu mniejszych aczkolwiek rzetelnych i wiarygodnych dostawców, nie utrzymało się na rynku i póki co ta luka się nie wypełnia. Co również zmusza nas do wprowadzania pewnych zmian.
Myślę, że wszyscy musieliśmy nauczyć się szybkiego reagowania na nagłe zmiany w prowadzeniu biznesu. Niestety możemy również znaleźć kilka przykładów kontrahentów, którzy nie do końca sprostali modelowi biznesu partnerskiego, co zdecydowanie zweryfikuje ich późniejszą pozycję na rynku. Mamy tutaj na myśli brak jakiekolwiek wsparcia z ich strony i zrozumienia trudnej sytuacji ich kluczowych klientów. Tacy kontrahenci, pomimo nierzadko atrakcyjnych i konkurencyjnych ofert cenowych, nie mogą być traktowani priorytetowo w wyborze nowej siatki dostawców. Partnerskie podejście do interesów jest ważniejsze niż najniższe oferty cenowe.
W tym roku dostawcy wyposażenia ukierunkują swoją ofertę głównie w stronę zachowania wysokiego poziomu higieny, tańszych i innowacyjnych rozwiązań dla gastronomii związanych z serwowaniem, przechowywaniem i obsługą. Już w roku 2020 pojawiały się na rynku nowoczesne produkty mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa sanitarnego. Ten trend powinien utrzymać się również w tym roku. Ponadto większość obiektów hotelowych istniejących już na rynku będzie szukała znaczących oszczędności właśnie wśród ofert dostawców, co znacząco przełoży się na ich ofertę. Istotny jest również trend opakowań ekologicznych, który w bieżącym roku będzie znaczącym segmentem w branży HoReCa.
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2021
> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <


© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.