W listopadzie ruszy trzygwiazdkowiec w Gdańsku

Udostępnij artykuł

Hotel powstaje na pozostałościach fundamentów dawnej wieży zamku krzyżackiego z XIV i XV w. Będzie to budynek podpiwniczony, pięciokondygnacyjny. W kondygnacji podziemnej i na parterze budynku znajdą się pomieszczenia związane z obsługą hotelu, powyżej będzie 40 pokoi gościnnych. W budynku przewiduje się wykonanie studni umożliwiającej oglądanie reliktów dawnej baszty krzyżackiej. Powierzchnia użytkowa obiektu wynosi 1031 mkw. Architektura hotelu będzie przypominała projekty Gaudiego. Obiekt nosi roboczą nazwę "Krzywy Domek". Autorami projektu jest Pracownia Projektowa M.Kruszko-Szotyńska z Gdańska. Wykonawcą została wybrana lokalna Firma Ogólnobudowlana Krzysztof Baranowski.

Ten sam inwestor przebudowuje także dwie niskie kamieniczki przy tej samej ulicy. Na parterze zaplanowano restauracje z pubem. Na piętrze natomiast będą luksusowe pokoje hotelowe, będące niejako dodatkiem do oferty "Krzywego Hotelu". Prace być może uda się także zakończyć pod koniec 2010 roku, jednak budowa jest na tyle skomplikowana (obiekt objęty jest ochroną konserwatorską, budynek był w bardzo złym stanie technicznym), że termin ten może ulec zmianie.

Aktualnie w Gdańsku działają 23 hotele, w tym trzy pięciogwiazdkowe: Dwór Oliwski, Podewilis oraz Radisson Blu. Z danych GUS i MSiT wynika, że w woj. pomorskim funkcjonuje 125 hoteli – pięć pięciogwiazdkowych, dziewięć cztero-, 42 trzy-, 55 dwu- i 14 jednogwiazdkowych. Jak podaje Marta Chełkowska, dyrektor Departamentu Turystyki Urzędu Marszałkowskiego woj. pomorskiego, do 2012 roku w regionie powstanie 20 nowych hoteli, głównie cztero – i pięciogwiazdkowych. Jak wynika z danych firmy Hotelon, na budowę nowych hoteli w woj. pomorskim wydano w 2008 roku około 21,34 mln zł . Jest to o około 81 proc. mniej niż w ubiegłym roku, kiedy to wydano 111,17 mln zł.

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 23.04.2010
Aktualizacja: 23.04.2010