Negatywny trend rynkowy w Warszawie, wyrażający się w redukcji RevPar o 12,4 proc., zderzył się ze wzrostem o 6,6 proc. osiągniętym przez Syrena Hotels.
Rok 2009 okazał się dla trzech hoteli należących do spółki Syrena (Polonia Palace Hotel, MDM Hotel, Metropol Hotel) bardzo pomyślny. Obroty i przychody przewyższyły zarówno wyniki uzyskane w ubiegłym roku, jak i prognozy. Również wskaźniki ekonomiczne dla branży hotelowej były wyższe niż przeciętne wartości osiągnięte przez porównywalne hotele w Warszawie.
W roku 2010 spodziewany jest dalszy wzrost obrotów i obłożenia o około 5 proc. Pozytywne trendy są obserwowane przede wszystkim w segmentach MICE (Meetings, Incentives, Conventions, Events) oraz w segmencie noclegów dla gości w podróżach służbowych. Te segmenty również w przyszłości pozostaną najważniejszymi obszarami działalności firmy Syrena.
Około 30 proc. łącznych obrotów Syrena Hotels generuje gastronomia. Sukces restauracji leży w zapewnieniu odpowiedniej atmosfery i doznań oraz w zapewnieniu atrakcyjnego stosunku ceny do usługi. Przy tym, bardzo ważną rolę odgrywają świeże produkty regionalne, bio-produkty oraz wysokie standardy w dziedzinie kreatywności i jakości usług gastronomicznych.