AmRest w III kw. br: 91 nowych restauracji i wzrost sprzedaży

Udostępnij artykuł
Multibrandowy operator restauracji franczyzowych w Europie z portfolio światowych marek, działający w 25 krajach, kontynuował trend wzrostowy w trzecim kwartale 2021. AmRest osiągnął historycznie najwyższą skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 533,6 mln EUR. Stanowi to wzrost o 20,9 proc. rok do roku. W porównaniu do przychodów osiągniętych w tym samym okresie 2019 roku (504,8 mln EUR ), czyli przed pandemią, AmRest przekroczył ten wynik o 5,7 proc.

Pozytywnemu trendowi towarzyszy większa liczba działających restauracji oraz ponowne otwarcie kanału dine in w wyniku złagodzenia ograniczeń w większości krajów, w których działa Grupa. Na koniec września 2021 roku udział otwartych lokali AmRest wzrósł do 99 proc.

EBITDA Grupy wyniosła 107,5 mln EUR w III kwartale 2021 r., i jest o 35 proc. wyższa niż w tym samym okresie 2020 r. Zwiększenie sprzedaży, wraz z ciągłym rozwojem cyfryzacji oraz działaniami na rzecz poprawy efektywności, wypracowało marżą EBITDA za III kwartał na poziomie 20,1 proc. W rezultacie zysk przypadający akcjonariuszom wyniósł 26,6 mln EUR.

Na koniec trzeciego kwartału dług  netto  Spółki wyniósł 490,8 mln EUR, a pozycja  gotówkowa  172,6 mln EUR.  Przyspieszone tempo delewarowania, zmniejszyło dług netto o  17 proc. w ciągu roku. 

W trzecim kwartale 2021 r. AmRest kontynuował trend wzrostu w głównych regionach, przekraczając poziom sprzedaży sprzed COVID o prawie 6 proc. Ponadto, pomimo wielu wyzwań w branży gastronomicznej, spółce udało się otworzyć 91 nowych restauracji rok do roku. Wyniki, które osiągnęliśmy, potwierdzają sukces modelu biznesowego AmRest opartego na ciągłych innowacjach, oraz doskonałej jakości usług. Będziemy nadal koncentrować się na rozwoju, zarówno własnych restauracji jak i rosnącej sieci franczyzowej – mówi Eduardo Zamarripa, dyrektor finansowy AmRest Holdings SE.

Wszystkie główne regiony działalności Spółki kontynuowały trend wzrostowy. Dywizja Europy Środkowo-Wschodniej  zanotowała największą poprawę osiągając sprzedaż w wysokości  252,3 mln  EUR w III kwartale 2021 r.,  o 27,1 proc. więcej r/r. Przychody w Europie Zachodniej w III kwartale 2021 r. wyniosły 192,9  mln EUR, o 15,3 proc. więcej w porównaniu do III kwartału 2020 r. Segment rosyjski wygenerował przychody na poziomie  50. 9 mln EUR  w III kwartale 2021 r., co stanowi wzrost o 19,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2020r. W Chinach  sprzedaż  osiągnęła  27,3 mln EUR w III kwartale 2021 r., notując wzrost o 10,3 proc. w porównaniu z III kwartałem 2020 r.

RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.