Anna Kaczor ze Starbucks o rynku dostawców

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Rynek dostawców HoReCa od kilku lat dynamicznie się zmienia – w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Zauważamy, że coraz więcej dostawców podąża w stronę prozdrowotnych trendów – ograniczenia mięsa i zawartości soli w produktach, rezygnacji z tłuszczy trans czy wykorzystywania wyłącznie jaj od kur z wolnego wybiegu. To, co obserwujemy z dużym zadowoleniem, to także stopniowe odchodzenie dostawców od plastiku na rzecz opakowań reusable.
Komentuje: Anna Kaczor, Head of Category Management Starbucks Polska (AmRest)

To drugie jest nam szczególnie bliskie, ponieważ jako globalna firma, która w swojej strategii uwzględnia zrównoważony i odpowiedzialny rozwój, Starbucks od lat szuka rozwiązań na ograniczenie ilości odpadów, zachęcając m.in. gości do używania wielorazowych kubków, poprzez stałą zniżkę w postaci 1 zł na dowolny napój kupiony do własnego kubka.  Z końcem 2018 roku wraz z Closed Loop Partners rozpoczęliśmy także międzynarodowy konkurs NextGen Cup Challenge, którego celem jest wynalezienie całkowicie biodegradowalnego jednorazowego kubka. Aktualnie 12 finalistów (wybranych spośród 500 zgłoszeń!) pracuje nad końcowym projektem, który planowo zostanie przedstawiony światu jeszcze w 2020 i będzie udostępniony całej branży spożywczej.  Także w tym roku zamierzamy podjąć pierwsze działania w celu zastąpienia plastikowych opakowań
i sztućców w naszych kawiarniach ich ekologicznymi zamiennikami, co pozwoli nam zdecydowanie ograniczyć ilość niepoddających się recyklingowi odpadów.

Jednocześnie Starbucks globalnie podąża także w kierunku coraz większej świeżości. Jesteśmy obecnie na etapie wdrażania w wielu naszych kawiarniach konceptu, który już wkrótce pozwoli nam na wypiekanie na oczach gości chrupiących croissantów, będących wizytówką naszej marki. Choć jednak fresh offer, czyli produkty robione w kawiarni, zyskuje na znaczeniu, nie znaczy to, że niektóre składniki bardzo dobrej jakości nie są sprowadzane z zagranicy. Przykładem są chociażby niektóre z kluczowych produktów wchodzących w skład naszych kanapek, jak np.: długo dojrzewająca, przyprawiona ziołami alpejskimi szynka Speck, będąca tradycyjnym produktem południowotyrolskim, czy sprowadzane z Włoch oliwki Russcitella,  marynowane  w  oregano  i  bazylii. Jest to jeden z powodów, dla których szczególnie istotne jest dla nas, aby nasi dostawcy działali międzynarodowo i posiadali niezbędne certyfikaty (BRC, IFS), które są gwarancją bezpieczeństwa i jakości produktów.

Znalezienie odpowiedniego partnera nie zawsze bywa jednak proste. Tym bardziej, że czynników, na które zwracamy uwagę, jest znacznie więcej. Nasi dostawcy muszą patrzeć w tym samym kierunku co my oraz cechować się innowacyjnością i elastycznością. Starbucks nieustannie się rozwija, a co za tym idzie, bardzo często decyduje się na testowanie nowych rozwiązań.

Podobne wyzwania czy wymagania mamy w przypadku wprowadzania na rynek naszych unikalnych produktów (tailor made products), będących wyróżnikiem naszej marki. Szczególnie w przypadku produktów z kategorii słodkich deserów i przekąsek, niezwykle ważna jest dla nas jakość i szybkość wykonywanych usług. Sercem naszej marki jest i będzie jednak kawa 100 proc. Arabica. Starbucks 99 proc. swoich kaw pozyskuje ze zrównoważonych oraz prowadzonych etycznie upraw, spełniających wymagania zapisane w C.A.F.E Practices. Naszym celem jest jednak uzyskanie certyfikatu dla 100 proc. naszej kawy. Właśnie dlatego bardzo dużą wagę przywiązujemy do odpowiedzialności gospodarczej i wymagamy od naszych dostawców pełnej przejrzystości na całej długości łańcucha dostaw.

Świadomość Polaków dot. środowiska i zdrowej diety ciągle wzrasta, a my zmieniamy się razem z potrzebami naszych gości. Z dużą uwagą przyglądamy się procesowi przygotowania produktów dostarczanych do naszych kawiarni i aktywnie wyszukujemy dostawców, którzy pracują nad wszystkimi elementami marketingu mix. A gdy już znajdziemy właściwego partnera, troszczymy się o współpracę i dbamy o satysfakcję obu stron.

Komentarz powstał na potrzeby:
RYNEK DOSTAWCÓW HORECA W POLSCE – RAPORT 2020
> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału jest zabronione.

Opublikowano: 30.03.2020
Aktualizacja: 31.03.2020