Badanie Koral: Lodowe wybory Polaków

Udostępnij artykuł
Polacy, niezależnie od wieku, w ciągu ostatniego roku najczęściej jedli lody razem, ale w domu. Starsi z rodziną (42 proc.), młodzież z przyjaciółmi, znajomymi (49 proc.). Mimo pandemii tylko 15 proc. Polaków przyznaje się do jedzenia lodów w samotności. Marka Koral zapytała Polaków z kim znanym najchętniej zjedliby lody. Okazało się, że zarówno młodsze, jak i starsze pokolenie wybrało muzycznych idoli.

Preferencje Polaków zobrazowało badanie przeprowadzone przez Instytut ARC Rynek i Opinie na zlecenie marki Koral, producenta znanych już w całej Polsce lodów Ekipa.

Ponad 35 milionów Polaków uwielbia lody!

Badanie marki Koral pokazało, że aż 94 proc. Polaków lubi lody. Niezależnie od wieku, płci, miejsca zamieszkania. Lody poprawiają nastrój, sprzyjają rozmowom, rodzinnym chwilom, łączą ludzi.

Mimo że lody kojarzą się z latem i wakacjami, to od czasu pandemii większość z nas jadła je w domu. Mimo to lody pozostały deserem, którego nie jemy w samotności. Starsze pokolenia je lody z rodziną (42 proc.). Młodzież z przyjaciółmi i znajomymi (49 proc.). Tylko 15 proc. Polaków przyznaje się do jedzenia lodów w samotności.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE czerwiec-lipiec 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

Badanie po raz kolejny pokazało również, że Polacy są tradycjonalistami. Najczęściej wybierają smaki, które już dobrze znają. Takie jak: śmietanka, wanilia, czekolada i lody owocowe. Jednak młodsi ankietowani znacznie częściej od starszych pokoleń decydują się na wybór odważniejszych i oryginalnych smaków. Starsi pozostają wierni tradycji.

Każde pokolenie ma swoją „Ekipę”!

Dla Polaków idol z dzieciństwa to najczęściej piosenkarz/piosenkarka (43 proc.) lub aktor (31 proc.). Podobnie jest w młodszej grupie wiekowej (16-17 lat), gdzie blisko 50 proc. młodzieży na idola wybrało piosenkarza lub piosenkarkę. W tym przedziale wiekowym jako idole pojawiają się również znani twórcy video („youtuberzy”). Są oni autorytetem dla co piątego nastolatka (22 proc.).

Polacy na lody najchętniej wybraliby się właśnie ze swoimi idolami. Najwięcej ankietowanych wybrało muzyków (21 proc.). W drugiej kolejności aktorów (15 proc.), podobnie wśród młodszego pokolenia pierwsze miejsce zajęli muzycy (aż 30 proc.). Z kolei na drugim uplasowali się popularni twórcy video („youtuberzy”)  – 20 proc.  W badaniu przeprowadzonym na zlecenie marki Koral wśród dorosłych Polaków najczęściej padały takie nazwiska jak: Beata Kozidrak, Bogusław Linda, Cezary Pazura, ale na lody Polacy chętnie wybralibyśmy się również z Magdą Gessler czy Robertem Lewandowskim. Ankietowani poszliby również chętnie na lody z Prezydentem Andrzejem Dudą lub Donaldem Tuskiem. Młodsze pokolenie zdecydowanie wskazało jako lidera rankingu „z kim poszedłbyś na lody?” – youtubera Friza z „Ekipy”.

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 23.07.2021
Aktualizacja: 23.07.2021