Batida na Boże Narodzenie: Żurek z wędzoną makrelą, Bûche de Noël, pierożki z makiem i pomarańczą

Udostępnij artykuł
[SPECJALNIE DLA NAS] Pandemia COVID 19 odebrała nam czas na bliskość i tym samym przyniosła nowy rodzaj tęsknoty. Jesteśmy przekonani, że nadchodzące Święta Bożego Narodzenia skłonią całe rodziny do spędzania czasu razem niezależnie od dzielących ich na co dzień kilometrów. W świecie, który cały czas się zmienia, najważniejsza stanie się tradycja, długie rozmowy przy wspólnym stole i chęć spędzenia czasu w gronie najbliższych najdłużej jak to tylko możliwe – pisze w specjalnym materiale przygotowanym na potrzeby “Nowości Gastronomicznych”, Aleksandra Tulińska, PR & Marketing Manager Batida.

Taka jest właśnie tegoroczna oferta Batidy – stworzona do dzielenia się, nie uciekająca od tradycyjnych wigilijnych smaków zapamiętanych z dzieciństwa, które w połączeniu z nowoczesnymi akcentami trafiają w gusta wielu pokoleń.

Świąteczne propozycje Batidy zmieniają się z roku na rok, wraz z rozwojem marki wprowadzamy do oferty potrawy i ciasta, które wykonywane nowymi technikami zaskakują gości naszych butików i klientów naszego e-sklepu. Oczywiście, są bestsellery które od wielu lat w niezmienionej formie cieszą podniebienia i nie wyobrażamy sobie, aby mogło ich zabraknąć. W przypadku wytrawnej części oferty są to m.in. śledzie z grzybami leśnymi i orzechami laskowymi, wytrawne francuskie kremówki, czerwony barszcz przygotowywany niezmiennie na wywarze z kiszonych buraków czy ręcznie robione uszka.

Nowości, które w tym roku pojawiły się w ofercie to między innymi żurek z wędzoną makrelą i liściem kafiru. Można by pomyśleć, że żurek bardziej kojarzy się ze świętami wielkanocnymi, co roku jednak zyskuje uznanie również podczas wigilijnej kolacji. Śledź curry z cebulką perłową, na punkcie którego oszalał cały zespół podczas świątecznego panelu degustacyjnego, czy pachnące świętami pierożki z makiem, żurawiną i sokiem ze świeżej pomarańczy.

Za słodką odsłonę marki Batida od początku jej istnienia odpowiada Head Pastry Chef, Mira Bogucka. Francuskie korzenie zobowiązują nas do przemycania francuskich tradycji wśród lokalnej społeczności, dlatego co roku w naszej ofercie można znaleźć przysmaki związane z Francją. Największym bestsellerem od lat jest Bûche de Noël – francuska rolada świąteczna przygotowywana na kształt pnia, oraz Galette des rois – maślany placek z ciasta francuskiego wypełniony aksamitnym kremem migdałowym, w którego środku kryje się porcelanowa laleczka. To ciasto, choć skupione wokół Święta Trzech Króli, jest z nami co roku już od połowy grudnia.

Motywem przewodnim tegorocznej oferty słodyczy jest wzruszająca historia ‘Dziadka do orzechów’, w propozycjach znajduje się między innymi żołnierzyk z piernika oraz kalendarz adwentowy z 24 mlecznymi czekoladkami przygotowywanymi w naszej pracowni.

W tym roku nie brakuje również nowych form – na wzór świątecznego wieńca, który od progu wita wszystkich gości, stworzyliśmy wielostrukturowe ciasto. W okrągłej formie mieści się mus karmelowy przełożony konfiturą z suszonych moreli i pomarańczy, chrupiąca wkładka z giandują, feuilletine i ziarnem kakaowca na kruchym cieście migdałowym.

Co roku w świątecznej ofercie pojawiają się również wyjątkowe pomysły, które pozwalają wznieść na nowe, kreatywne wyżyny zabawę rodziców z dziećmi. W tym roku postawiliśmy na piernikowy las w szkle – jest to zestaw DIY, za pomocą którego można wspólnie z dzieckiem stworzyć piękną zimową scenę. W zestawie poza eleganckim szklanym słojem jest mnóstwo elementów z piernika i dodatków, które złożone w całość stworzą leśną krainę czarów.

Zachęcamy wszystkich do zapoznania się z ofertą Batidy, jesteśmy przekonani że za sprawą przygotowanych propozycji, godziny spędzone przy wspólnym stole wydłużą się w nieskończoność.

Tekst powstał na potrzeby
NOWOŚCI GASTRONOMICZNE listopad 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.

Milena Kaszuba-Janus

Redaktor naczelna Nowości Gastronomiczne, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum. Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Warszawskim. Z wydawnictwem BROG B2B związana od ponad czterech lat, gdzie od września 2018 pełni funkcję redaktor naczelnej Nowości Gastronomicznych oraz redaktor portalu Horecanet.pl i magazynu Sweets & Coffee. Współorganizuje najważniejsze wydarzenie dla branży gastronomicznej Food Business Forum. Odpowiada za dobór tematów dyskusji oraz podnoszenie jakości wydarzenia pod kątem merytorycznym. Dba także o różnorodność panelistów i prelegentów. Przeprowadziła wywiady m.in. z Karolem Okrasą, Arturem Jarczyńskim czy Andreą Camastrą. Prywatnie szczęśliwa żona, fanka czekolady i dobrej kuchni, miłośniczka zumby, literatury grozy i Justina Timberlake’a.

Opublikowano: 09.12.2021
Aktualizacja: 09.12.2021