[SPECJALNIE DLA NAS] Można powiedzieć, że pandemia zmieniła praktycznie wszystko w usłudze hotelarskiej. Wprowadzane zmiany i obostrzenia rządowe spowodowały, że musieliśmy szybko i efektywnie opracować nowe standardy bezpieczeństwa, czystości czy nawet polityki sprzedażowej – mówi w specjalnym komentarzu dla Świata Hoteli Karolina Celińska, kierownik działu marketingu Qubus Hotel.

Bardzo ważna była elastyczność, świetne relacje z dostawcami i wieloletnie doświadczenie naszych pracowników. Wszystkie te aspekty pozwoliły nam działać naprawdę dynamicznie, a głównym celem jaki sobie w tej całej sytuacji stawiamy jest utrzymanie najwyższej jakości usług w naszych obiektach. Przede wszystkim opracowaliśmy i wdrożyliśmy w całej sieci Qubus Hotel Politykę Bezpieczeństwa COVID-19. Znalazły się w niej zarówno najważniejsze zasady i procedury ogólne, jak też standardy dla personelu, gości, a także szczegółowe wytyczne dotyczące np. sprzątania pokojów hotelowych. Wszystkie procedury są zgodne z wytycznymi GIS oraz udoskonalone przez samych pracowników sieci. Wiemy, że przy tak dużych zmianach operacyjnych mogą zdarzyć się niedociągnięcia, dlatego stworzyliśmy dodatkowe systemy weryfikacji zarówno poprzez wewnętrzne audyty jakościowe, jak i np. poprzez ankietę wysyłaną do naszych gości po pobycie, w której pytamy jak oceniają procedury bezpieczeństwa w naszych hotelach. Monitorowanie tych elementów daje nam pewność, że nawet najmniejsze odchylenie od ustalonych norm będzie szybko wychwycone i naprawione. Dowodem działania tego systemu są pozytywne opinie naszych gości.
„Hotel spełnia wymagania bezpieczeństwa w wysokim stopniu. Czułam się całkowicie bezpiecznie, jak w domu. Dystans, maseczki, dezynfekcja.”
„Wszystkie procedury bezpieczeństwa na najwyższym poziomie.”
„Wymagania reżimu sanitarnego w pełni przestrzegane.”
ŚWIAT HOTELI – KWIECIEŃ 2020
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<
Co konkretnie zrobiliśmy?
Ograniczyliśmy proces meldunku do minimum, dzięki temu zmniejszyliśmy liczbę gości czekających przy recepcji w trakcie przyjazdu i wyjazdu z hotelu. Podłogi oznakowane zostały specjalnymi liniami z odległością 1,5m, by ułatwić gościom utrzymanie dystansu. Na terenie naszych obiektów umieściliśmy specjalne tabliczki informacyjne dla gości. Ograniczyliśmy ilość osób mogących przebywać w windach, a na terenie hotelu w miejscach ogólnodostępnych obowiązuje nakaz noszenia maseczek. Udostępniliśmy również gościom dystrybutory z płynem odkażającym oraz zachęcamy ich do dokonywania płatności kartą. Na recepcjach zamontowano specjalne szklane osłony, które pełnią rolę barier ochronnych. Zawsze bardzo dużą uwagę przykładaliśmy do czystości teraz zintensyfikowaliśmy nasze działania jeszcze bardziej, zgodnie z tym w hotelu dezynfekujemy wszelkie newralgiczne powierzchnie w recepcji, restauracji, barach, windach oraz klamki. Używamy do tego specjalistycznych i certyfikowanych środków chemicznych zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa mikrobiologicznego.
Oczywiście cały personel hotelowy przeszkolono przez odpowiednich specjalistów w obszarze Polityki Bezpieczeństwa, ale to nie jedyne zmiany. Naszym pracownikom od początku zapewniamy wszelkie niezbędne środki ochrony osobistej takie jak maseczki, przyłbice oraz rękawiczki. Personel pracuje określonymi zespołami niwelując możliwość krzyżowego zarażenia. Wprowadziliśmy również procedury minimalizujące kontakt pomiędzy pracownikami zarówno w szatniach, podczas przerw oraz w trakcie przygotowania się do pracy.
Pokoje i gastronomia
Nie małym wyzwaniem były dla nas także zmiany związane z pokojami hotelowymi. Zwiększyliśmy monitorowanie zajętości pokojów hotelowych. Po każdym pobycie gościa dany pokój jest dezynfekowany. Dodatkowo stosujemy takie metody jak ozonowanie, naświetlanie lampami UV lub sprzątanie wysoką temperaturą pary wodnej. Wyposażenie pokoju zostało ograniczone do podstawowych elementów, jeśli jednak gość zażyczy sobie np. dodatkową poduszkę, lub inne…
CAŁY KOMENTARZ PUBLIKUJEMY
W OGÓLNODOSTĘPNYM WYDANIU ŚWIATA HOTELI – KWIECIEŃ 2021
>> KLIKNIJ, ABY DOKOŃCZYĆ LEKTURĘ <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.