Brand manager ORZO o eko rozwiązaniach

Komentuje: Agnieszka Hexel, Band Manager ORZO People-Music-Nature
[SPECJALNIE DLA NAS] Pandemia przede wszystkim wymusiła na gastronomii dostosowanie się do rynku delivery. Masowo zwiększyła się także produkcja opakowań jednorazowych i plastikowych sztućców. Rękawiczki wykorzystywane są przez każdego pracownika – nie tylko na zapleczu kuchennym. Generowanie takich odpadów znacząco wzrosło na całym świecie. ORZO już w trakcie tworzenia konceptu postawiło na naturalność, ekologię i rośliny oczyszczające powietrze – mówi Agnieszka Hexel, Brand Manager restauracji ORZO People-Music-Nature w komentarzu przygotowanym dla Nowości Gastronomicznych.

Walka z plastikiem, zanieczyszczeniem powietrza i marnowaniem jedzenia towarzyszą ORZO od dłuższego czasu. W zeszłych latach wprowadziliśmy biodegradowalne opakowania i rozwiązania zero-waste. Walczymy z marnowaniem jedzenia wykorzystując większość odpadów. Jeszcze na długo przed pandemią podjęliśmy współpracę z zewnętrzną firmą specjalizującą się w projektach doradczo- wdrożeniowych w obszarze pomiaru i redukcji food waste. Z dużą dokładną zbadaliśmy resztki poprodukcyjne na kuchni – ilość, strukturę i wartość niedojedzonej żywności przez gości. Ponadto wykryliśmy błędy popełniane przez kucharzy.

Do tworzenia menu podchodzimy holistycznie i kompleksowo. Przykładamy wagę nie tylko do aktualnych trendów rynkowych i potrzeb konsumentów, ale także do niezbędnej analityki. Każdy krok jest bardzo przemyślany, a menu tworzymy miesiącami. W trakcie lock-downu pracujemy nad jeszcze lepszą jakością serwowanych dań. W nowym menu ORZO people-music-nature składniki będą pochodzić od lokalnych dostawców. Część z nich będzie certyfikowana bio pochodzeniem, a jedyne jajka, z który będziemy korzystać, to ekologiczne „0”. Chleb do nowych śniadań wypiekany będzie na miejscu. Dania podawane będą na zastawie najwyższej jakości – wyprodukowanej w polskich manufakturach (m.in. w Bolesławcu).

Po zniesieniu lock-downu w odświeżonym menu pozostały najbardziej flagowe dania, jak ORZO Carbonara czy ORZO Burger. Jednak każdą pozycję ulepszymy poprzez  wprowadzenie jeszcze lepszej jakości. Z kolei ORZO Cocktail Bar przedstawi nowe koktajle zero-waste. Takie jak Lasferatu (gdzie do dekoracji użyty zostanie burak, wcześniej wykorzystany w infuzji Bittersa i Wermutu) i Gaya (serwowana na aromatycznej piaskownicy stworzonej z ususzonych skórek cytrynowych). Sytuacja pandemiczna tylko utwierdziła nas w przekonaniu, iż idziemy słuszną drogą. Stawianie na ekologię, naturalność i zdrowie jest już nie tylko trendem, a także koniecznością.

NOWOŚCI GASTRONOMICZNE kwiecień – maj 2021
>> kliknij, aby się zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.