Burger King stawia na Rosję

Udostępnij artykuł

Obecnie w Rosji działa pięć lokali Burger King. John Fitzpatrick, odpowiedzialny za rozwój sieci w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, ujawnił, że sieć planuje powiększyć się w Rosji do około 500 punktów. Jak informuje Reuters, w Rosji jest spory potencjał dla sieci typu fast food. McDonald’s, który obecny jest w tym kraju od około 20 lat i prowadzi ponad 300 restauracji, zanotował w 2008 roku 20-proc. wzrost sprzedaży.

W Polsce Burger King obecny jest od maja 2007 roku – około 20 lokali sieci na zasadzie franczyzy prowadzi giełdowy AmRest. Restauracje tej marki obecne są w 11 największych miastach Polski:  Bydgoszczy, Częstochowie, Legnicy, Lublinie, Koszalinie, Krakowie, Opolu, Poznaniu, Słupsku, Warszawie i Wrocławiu. AmRest otwiera również restauracje Burger King w Czechach i na Węgrzech.

Burger King jest drugą pod względem wielkości siecią typu fast food na świecie i posiada około 12,12 tys. lokali (po McDonald’s, który ma w portfolio ponad 30 tys. barów), a jej historia sięga połowy lat 50. XX wieku. Aktualnie sieć obecna jest w ponad 60 krajach. Najbardziej znanym produktem firmy jest kanapka Whopper, która jest już jednym z symboli popkultury.

Globalne przychody Burger Kinga za trzeci kwartał roku rozliczeniowego 2009/2010 spadły o 1 proc. i wyniosły 596,9 mln dol. (599,9 mln dol. w analogicznym okresie roku poprzedniego).

 

Karolina Stępniak

Redaktor naczelna Świat Hoteli, redaktor Horecanet.pl, Sweets & Coffee, współorganizatorka Forum Rynku Hotelarskiego PROFIT HOTEL®, dyrektor wydawnicza, współwłaścicielka BROG B2B. Absolwentka wydziału dziennikarstwa Collegium Civitas w Warszawie. Doświadczenie zdobywała w takich pismach jak Gazeta Wyborcza i Życie Warszawy. Z firmą BROG Media (później BROG Marketing i BROG B2B) związana od grudnia 2010 roku. Początkowo jako dziennikarz w czasopismach Świat Hoteli i Nowości Gastronomiczne oraz portalu Horecanet.pl. Od lutego 2013 pełni funkcję redaktor naczelnej Świata Hoteli, a od stycznia 2018 roku dyrektor wydawniczej i współwłaścicielki wydawnictwa BROG B2B. Jest również współorganizatorką Forum Rynku Hotelarskiego Profit Hotel, a także odpowiedzialna za tworzenie portalu Horecanet.pl oraz współorganizację Forum Rynku Gastronomicznego Food Business Forum i Forum Rynku Kawiarni, Cukierni, Lodziarni, Piekarni Sweets & Coffee. Jest także wykładowczynią i członkinią Rady Biznesu Szkoły Głównej Turystyki i Hotelarstwa Vistula. Interesuje się polskim rynkiem hotelarskim i gastronomicznym. Prywatnie uwielbia sport, w szczególności bieganie, poza tym dobrą kuchnię i polskie kino. Szczęśliwa partnerka i mama Łucji.

Opublikowano: 24.06.2010
Aktualizacja: 24.06.2010