Burger King stawia na Rosję

Udostępnij artykuł

Obecnie w Rosji działa pięć lokali Burger King. John Fitzpatrick, odpowiedzialny za rozwój sieci w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie, ujawnił, że sieć planuje powiększyć się w Rosji do około 500 punktów. Jak informuje Reuters, w Rosji jest spory potencjał dla sieci typu fast food. McDonald’s, który obecny jest w tym kraju od około 20 lat i prowadzi ponad 300 restauracji, zanotował w 2008 roku 20-proc. wzrost sprzedaży.

W Polsce Burger King obecny jest od maja 2007 roku – około 20 lokali sieci na zasadzie franczyzy prowadzi giełdowy AmRest. Restauracje tej marki obecne są w 11 największych miastach Polski:  Bydgoszczy, Częstochowie, Legnicy, Lublinie, Koszalinie, Krakowie, Opolu, Poznaniu, Słupsku, Warszawie i Wrocławiu. AmRest otwiera również restauracje Burger King w Czechach i na Węgrzech.

Burger King jest drugą pod względem wielkości siecią typu fast food na świecie i posiada około 12,12 tys. lokali (po McDonald’s, który ma w portfolio ponad 30 tys. barów), a jej historia sięga połowy lat 50. XX wieku. Aktualnie sieć obecna jest w ponad 60 krajach. Najbardziej znanym produktem firmy jest kanapka Whopper, która jest już jednym z symboli popkultury.

Globalne przychody Burger Kinga za trzeci kwartał roku rozliczeniowego 2009/2010 spadły o 1 proc. i wyniosły 596,9 mln dol. (599,9 mln dol. w analogicznym okresie roku poprzedniego).