CEO Zdrowa Krowa: Rozbudowujemy własny e-commerce

[SPECJALNIE DLA NAS] Pandemia pokazała jak ważne jest gromadzone przez lata know how. Jeszcze przed pandemią Zdrowa Krowa świadczyła usługi dowozu, większość lokalizacji posiada własną flotę samochodową, ma opracowany także system dostaw i logistykę. Do tego nasz produkt nadaje się do przewożenia. W efekcie pierwszy lockdown nie był dla nas, aż taki trudny, bo nie musieliśmy wszystkiego wprowadzać od nowa – mówi Robert Kuc, CEO Zdrowa Krowa w specjalnym komentarzu przygotowanym na potrzeby publikacji Rynek Gastronomiczny w Polsce – RAPORT 2021.

Mogliśmy wszystkie nasze siły skumulować na doskonalenie tego, co już zbudowaliśmy i zainteresować gości naszą ofertą, dlatego mocno postawiliśmy na działania kreatywne i marketingowe, co miało bardzo pozytywny skutek. Między innymi tworzyliśmy najróżniejsze zestawy i propozycje tak, aby regularnie zaskakiwać naszych gości. Tak powstały między innymi BOXY składające się z mini burgerów, zestawy DIY do własnoręcznego przygotowania steka w domu i wiele innych. Przyszłość gastronomii to działania hybrydowe, czyli łączenie spożywania posiłków przez gości w lokalu oraz zamawianie ich na wynos. Jestem przekonany, że rynek dowozów będzie rósł niezależnie od dalszego rozwoju sytuacji epidemiologicznej. Aby jeszcze mocniej wyjść naprzeciw oczekiwaniom gości, a tym samym by proces zakupowy był jeszcze szybszy i bardziej intuicyjny, rozbudowujemy własny e-commerce.

Bardzo zależy nam na tym, aby w jeszcze większym stopniu uniezależnić się od pośredników w dostarczaniu jedzenia, bo ich marże są za wysokie. Poza tym ludzie otworzyli się na zamawianie jedzenia do domu, a zatem my restauratorzy możemy budować przewagi w obszarze customer experience, możemy konkurować obsługą kelnerską online, bo w taką role de facto wchodzą nasi przeszkoleni kurierzy czy opakowaniem, a nawet czystością samochodu, który to jedzenie dowozi. Jesteśmy w tym obszarze bardzo konkurencyjni i chętnie też tego nauczymy innych.

Uważam, że restauracje, które do tej pory nie miały dowozu, powinny wziąć pod uwagę, że ten element jest ważną częścią strategii biznesowej. Jestem pewien, że coraz częściej będziemy zamawiać jedzenie do domów i biur, restauracje będą natomiast miejscem spotkań towarzyskich i biznesowych. Gastronomia hybrydowa to także nowe wyzwania dla obsługi restauracji. Ważne jest to, aby niezależnie od tego, czy obsługujemy klienta dowozowego, czy tego w restauracji, standard obsługi zawsze powinien być na takim samym, wysokim poziomie. 

Zmiany przyzwyczajeń konsumentów sprawiają, że zmieniać musi się także rynek gastronomiczny. Przykładem są osoby, które decydują się na wyeliminowanie z diety lub ograniczenie jedzenia mięsa oraz nabiału zwierzęcego, ze względu na zdrowie, środowisko, czy etykę. Zmiana dotyczy znacznie szerszej grupy niż sami wegetarianie czy weganie. To trend, który będzie coraz szerszy, dlatego wprowadziliśmy do naszej oferty zamienniki roślinne w całej naszej ofercie, biorąc pod uwagę preferencje naszych gości, zarówno tych, którzy całkowicie nie jedzą mięsa, jak i fleksitarian, czyli konsumentów ograniczających mięso w diecie – i to jest także bardzo ważny aspekt rozwoju marki.

Cały komentarz publikujemy w
RYNEK GASTRONOMICZNY W POLSCE – RAPORT 2021
>> kliknij, aby zapoznać się z pełnym wydaniem <<

© BROG B2B Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k.
Dalsze rozpowszechnianie powyższego materiału zabronione.